Liiketoimintasuunnitelma luonnonkosmetiikka-alan maahantuontiyritykselle: case Yritys X
Siitam, Cathy (2014)
Siitam, Cathy
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418513
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418513
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia uudelle maahantuonnon yritystoiminnalle liiketoimintasuunnitelma sekä kerätä tietoja oman yrityksen aloittamiseksi. Tietoja hankittiin haastattelemalla Suomen tavaratalojen valikoimanpäälliköitä.
Teorian osuudessa selvitetään miten laatia valmis ja käyttökelpoinen liiketoimintasuunnitelma, joka sisältää mm. liikeideaa, markkinointia ja riskejä. Sen lisäksi teorian osuudesta käydään läpi yrityksen perustamisen eri vaiheet.
Työ toteutettiin kvalitatiivisia eli laadullisia tutkimusmenetelmiä käyttäen hyödyntäen teemahaastatteluja. Tämä tutkimus on hyödyllinen uudelle yrittäjälle, joka suunnittelee perusta maahantuonnin yrityksen. Tutkimusaineisto kerättiin pääasiassa kirjallisuudesta ja elektronisista lähteistä.
Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella laadittiin yritykselle X liiketoimintasuunnitelma, joka osoittaa että yrityksellä on mahdollisuus menestyä markkinoilla, sillä luonnonkosmetiikan tuotteille uskotaan olevaan kysyntää tulevaisuudessakin. Liiketoimintasuunnitelman sisältö on sovittu salassapidettäväksi.
Teorian osuudessa selvitetään miten laatia valmis ja käyttökelpoinen liiketoimintasuunnitelma, joka sisältää mm. liikeideaa, markkinointia ja riskejä. Sen lisäksi teorian osuudesta käydään läpi yrityksen perustamisen eri vaiheet.
Työ toteutettiin kvalitatiivisia eli laadullisia tutkimusmenetelmiä käyttäen hyödyntäen teemahaastatteluja. Tämä tutkimus on hyödyllinen uudelle yrittäjälle, joka suunnittelee perusta maahantuonnin yrityksen. Tutkimusaineisto kerättiin pääasiassa kirjallisuudesta ja elektronisista lähteistä.
Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella laadittiin yritykselle X liiketoimintasuunnitelma, joka osoittaa että yrityksellä on mahdollisuus menestyä markkinoilla, sillä luonnonkosmetiikan tuotteille uskotaan olevaan kysyntää tulevaisuudessakin. Liiketoimintasuunnitelman sisältö on sovittu salassapidettäväksi.