Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus pienyrityksen näkökulmasta Case: Satakunnan Autopelti Ky
Mustapuro, Heini (2014)
Mustapuro, Heini
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318307
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318307
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa internet-sivut pienelle autokorjaamoalan yritykselle. Sivut toteutettiin avoimeen lähdekoodiin perustuvalla, selainpohjaisella Wordpress-julkaisujärjestelmällä. Wordpress tarjoaa runsaan määrän erilaisia ulkoasuteemoja sekä vapaasti ladattavia lisäosia. Alunperin blogien alustaksi kehitetty Wordpress palvelee erinomaisesti yksinkertaisten sivustojen tarpeita ja soveltuu siksi erityisesti pienen yrityksen kotisivujen julkaisuun.
Markkinointi on digitaalisen vallankumouksen myötä muuttunut tuote- ja palvelukeskeisestä tiedon tuputtamisesta ihmiset ja arvomaailmat huomioon ottavaksi sisällöntuottamiseksi. Uudenlaiseen markkinointiin kuuluu läheisesti tiivis, molempiin suuntiin toimiva vuorovaikutus ja yhteistoiminta asiakkaiden ja yritysten välillä. Internetistä on tullut tärkeä markkinointikanava, johon asiakkaita ohjataan perinteisemmistä massamarkkinointimedioista. Yksi osa nykyaikaista markkinointia on myös hakukoneoptimointi ja –mainonta, joilla voidaan varmistaa parempi verkkonäkyvyys yritykselle.
Yrityksen tavoitteisiin ja asiakkaiden tarpeisiin vastaavien verkkosivujen toteutus lähtee liikkeelle huolellisesta suunnittelusta. Hyvät verkkosivut ovat niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin selkeät, houkuttelevat, ajantasaiset ja ne kannustavat asiakasta toimimaan. Nykyään olennainen vaatimus verkkosivuille on myös responsiivisuus, sillä internetiä käytetään yhä enemmän mobiililaitteilla.
Markkinointi on digitaalisen vallankumouksen myötä muuttunut tuote- ja palvelukeskeisestä tiedon tuputtamisesta ihmiset ja arvomaailmat huomioon ottavaksi sisällöntuottamiseksi. Uudenlaiseen markkinointiin kuuluu läheisesti tiivis, molempiin suuntiin toimiva vuorovaikutus ja yhteistoiminta asiakkaiden ja yritysten välillä. Internetistä on tullut tärkeä markkinointikanava, johon asiakkaita ohjataan perinteisemmistä massamarkkinointimedioista. Yksi osa nykyaikaista markkinointia on myös hakukoneoptimointi ja –mainonta, joilla voidaan varmistaa parempi verkkonäkyvyys yritykselle.
Yrityksen tavoitteisiin ja asiakkaiden tarpeisiin vastaavien verkkosivujen toteutus lähtee liikkeelle huolellisesta suunnittelusta. Hyvät verkkosivut ovat niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin selkeät, houkuttelevat, ajantasaiset ja ne kannustavat asiakasta toimimaan. Nykyään olennainen vaatimus verkkosivuille on myös responsiivisuus, sillä internetiä käytetään yhä enemmän mobiililaitteilla.