Esitteen ja www-sivujen visuaalinen suunnittelu : Case: Linnateräs Ky
Kukkola, Anna (2014)
Kukkola, Anna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117707
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella sisustustuotteita valmistavalle Linnateräs Ky:lle uusi tuotekuvasto ja muuttaa yrityksen www-sivujen ulkoasua siten, että se olisi yhtäläisessä linjassa kuvaston ulkoasun kanssa. Uuden visuaalisen ilmeen tarkoituksena on lisätä yrityksen tunnettuutta ja rakentaa positiivista yrityskuvaa yritykselle.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään visuaalisen suunnittelun merkitystä pienyritykselle. Lisäksi teoriaosuudessa pohditaan pienyritysten yrityskuvan hallintaa ja visuaalisen suunnittelun vaikutusta yrityskuvan muodostumiseen. Työn toiminnallisessa osassa käydään läpi esitteen valmistusta suunnitteluvaiheesta painattamiseen ja kerrotaan internet-sivujen ilmeen uudistamisen eri vaiheista.
Opinnäytetyö onnistui odotusten mukaisesti ja toimeksiantaja oli tyytyväinen uuteen visuaaliseen ilmeeseen niin esitteessä kuin www-sivuilla. Esite ja kuvasto ovat visuaaliselta ulkoasultaan yhteneväisiä, mikä auttaa kuluttajia tunnistamaan yrityksen paremmin sen ulkoasun perusteella. Kuvaston ja www-sivujen uudistus on Linnateräkselle askel kohti eheämpää yrityskuvaa, jonka saavuttaminen on pitkälti kiinni siitä, kuinka tehokkaasti ja johdonmukaisesti yritys hyödyntää yhtenäistä visuaalista ilmettä markkinoinnissaan ja kuinka tehokkaasti se pystyy hallitsemaan yrityskuvaansa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään visuaalisen suunnittelun merkitystä pienyritykselle. Lisäksi teoriaosuudessa pohditaan pienyritysten yrityskuvan hallintaa ja visuaalisen suunnittelun vaikutusta yrityskuvan muodostumiseen. Työn toiminnallisessa osassa käydään läpi esitteen valmistusta suunnitteluvaiheesta painattamiseen ja kerrotaan internet-sivujen ilmeen uudistamisen eri vaiheista.
Opinnäytetyö onnistui odotusten mukaisesti ja toimeksiantaja oli tyytyväinen uuteen visuaaliseen ilmeeseen niin esitteessä kuin www-sivuilla. Esite ja kuvasto ovat visuaaliselta ulkoasultaan yhteneväisiä, mikä auttaa kuluttajia tunnistamaan yrityksen paremmin sen ulkoasun perusteella. Kuvaston ja www-sivujen uudistus on Linnateräkselle askel kohti eheämpää yrityskuvaa, jonka saavuttaminen on pitkälti kiinni siitä, kuinka tehokkaasti ja johdonmukaisesti yritys hyödyntää yhtenäistä visuaalista ilmettä markkinoinnissaan ja kuinka tehokkaasti se pystyy hallitsemaan yrityskuvaansa.