Toimiva internetmarkkinointi Lämpönen Oy:ssä
Karjula, Patricia (2014)
Karjula, Patricia
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117688
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117688
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä luotiin toimiva internetmarkkinointisuunnitelma Lämpönen Oy:lle. Internetmarkkinointisuunnitelman tarkoituksena oli parantaa löydettävyyttä internetistä ja lisätä asiakasvirtaa, sekä viihtyvyyttä yrityksen kotisivuilla. Toiminnallisena osana tehtiin markkinointitoimenpide lämpöpumppujen myynnistä loma-asuntoihin.
Lämpönen Oy on valtakunnallinen lämpöpumppujen myyntiin keskittynyt yritys, joka tarjoaa markkinoiden par-haat laitteet ja palvelut asennuksesta huoltoon. Lämpösen tuotteita ovat ilmalämpö-, vesi-ilmalämpö ja maalämpöpumput sekä aurinkokeräimet, asennus ja huoltopalvelut. (Lämpönen Oy)
Tiedon hakuun on käytetty kirjoja sekä tilastoja ja tietoa internetistä. Työssä käsiteltiin ja hyödynnettiin hankittua tietoa mitä tarkasteltiin monesta eri näkökulmasta. Samalla selvitettiin tärkeimpiä asioita Lämpösen
internetmarkkinoinnin toimivuuden kannalta.
Markkinointityö internetissä on rajattu toimiviin kotisivuihin, sekä sosiaaliseen mediaan hyödyntäen yhteisöpalveluja Facebookia ja yrityksen blogia. Tutkimuskysymyksenä käytettiin ¨Onko blogin ja Facebookin käyttö markki-noinnissa Lämpönen Oy:lle tällä hetkellä järkevää?¨ Kysymys vastaukseen löydettiin tekemällä johtopäätöksiä luetusta teoriasta sekä vertaamalla yritystä vastaavanlaiseen yritykseen. Markkinoinnin tavoitteena on kehittää yrityksen markkinointia internetissä.
Opinnäytetyö antoi teoreettisen pohjan, jota voitiin käyttää apuna kehittäessä yrityksen internetmarkkinointia. Kirjoittajan ammattitaitoa matkailun alalla hyödynnettiin loma-asuntojen omistajille kohdennetussa markkinoinnissa.
Lämpönen Oy on valtakunnallinen lämpöpumppujen myyntiin keskittynyt yritys, joka tarjoaa markkinoiden par-haat laitteet ja palvelut asennuksesta huoltoon. Lämpösen tuotteita ovat ilmalämpö-, vesi-ilmalämpö ja maalämpöpumput sekä aurinkokeräimet, asennus ja huoltopalvelut. (Lämpönen Oy)
Tiedon hakuun on käytetty kirjoja sekä tilastoja ja tietoa internetistä. Työssä käsiteltiin ja hyödynnettiin hankittua tietoa mitä tarkasteltiin monesta eri näkökulmasta. Samalla selvitettiin tärkeimpiä asioita Lämpösen
internetmarkkinoinnin toimivuuden kannalta.
Markkinointityö internetissä on rajattu toimiviin kotisivuihin, sekä sosiaaliseen mediaan hyödyntäen yhteisöpalveluja Facebookia ja yrityksen blogia. Tutkimuskysymyksenä käytettiin ¨Onko blogin ja Facebookin käyttö markki-noinnissa Lämpönen Oy:lle tällä hetkellä järkevää?¨ Kysymys vastaukseen löydettiin tekemällä johtopäätöksiä luetusta teoriasta sekä vertaamalla yritystä vastaavanlaiseen yritykseen. Markkinoinnin tavoitteena on kehittää yrityksen markkinointia internetissä.
Opinnäytetyö antoi teoreettisen pohjan, jota voitiin käyttää apuna kehittäessä yrityksen internetmarkkinointia. Kirjoittajan ammattitaitoa matkailun alalla hyödynnettiin loma-asuntojen omistajille kohdennetussa markkinoinnissa.