SkinDesign-tuotesarjan visuaalisen ilmeen suunnittelu
Luoma-Keturi, Sanna (2014)
Luoma-Keturi, Sanna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112817344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112817344
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aihe oli suunnitella uudelle, vasta markkinoille tuloillaan olevalle tuotesarjalle visuaalinen ilme. Visuaalinen ilme sisältää bränditunnuksen kosmetiikka- ja myyntipakkausten ulkoasun, verkkosivujen ulkoasusuunnitelmat ja graafisen ohjeiston. SkinDesign-tuotesarja on ollut kehitteillä pitkään, ja jotta tuotteet voidaan markkinoida,uusi brändi tarvitsee ympärilleen selkeän visuaalisen ilmeen.
Työssä tutkitaan tuotesarjan visuaalisen ilmeen suunnittelua brändinä, joka liittää tuotesarjan yrityksen uudistettuun ilmeeseen. SkinDesignilla ei ole entuudestaan olemassa olevaa logoa eikä muutakaan ilmettä, joten hankkeessa keskityttiin osa-alueisiin, jotka mahdollistavat tuotesarjan lanseerauksen. Työssä pohditaan myös logon työstämistä ja pakkausilmeen suunnittelua ja sitä miten niistä saataisiin onnistunut ja yhtenäinen kokonaisuus. Lopuksi työssä kerrotaan tavoitteiden saavuttamisesta ja arvioidaan lopputulosta.
Työssä tutkitaan tuotesarjan visuaalisen ilmeen suunnittelua brändinä, joka liittää tuotesarjan yrityksen uudistettuun ilmeeseen. SkinDesignilla ei ole entuudestaan olemassa olevaa logoa eikä muutakaan ilmettä, joten hankkeessa keskityttiin osa-alueisiin, jotka mahdollistavat tuotesarjan lanseerauksen. Työssä pohditaan myös logon työstämistä ja pakkausilmeen suunnittelua ja sitä miten niistä saataisiin onnistunut ja yhtenäinen kokonaisuus. Lopuksi työssä kerrotaan tavoitteiden saavuttamisesta ja arvioidaan lopputulosta.