Markkinointiviestintä Venäjällä
Rajalin, Nigina (2014)
Rajalin, Nigina
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112817299
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112817299
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää markkinointiviestintää Venäjällä, jotta suomalaiset pienyritykset osaisivat tehokkaasti ja tuloksellisesti markkinoida itseään. Opinnäytetyössä selvitetään Venäjän markkinoiden tilannetta ja tehokkaita markkinointiviestinnän keinoja Venäjällä. Opinnäytetyössä tehdään yleiskatsaus Venäjän talouteen ja sen nykytilaan. Työssä perehdytään Venäjän kulttuuriin ja sen vaikutuksiin markkinointiviestinnässä.
Työ on jaettu kahteen teoriaosaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään tarkemmin Venäjän taloutta ja perehdytään venäläiseen tapa- ja yrityskulttuuriin. Toisessa osassa on käsitelty tutkimuksen kannalta tärkeitä teorioita kuten markkinointiviestintää yleisesti ja Venäjällä. Teoriaosuuden luomisessa on apuna käytetty useita tutkimusaihetta käsitteleviä lähteitä.
Empiirinen osuus opinnäytetyössä on suoritettu kvalitatiivisena tutkimuksena käyttämällä apuna teemahaastatteluja. Haastateltujen asiantuntijoiden avulla saatiin tärkeää tietoa tutkimukseen ja paljon kehitysideoita markkinointiviestintään Venäjällä. Haastateltavia alan asiantuntijoita oli yhteensä kolme kappaletta. Johtopäätökset muodostettiin tutkimuksen teoriaosuuden ja haastattelujen perusteella.
Tutkimus tuotti ajankohtaista tietoa markkinointiviestinnästä Venäjällä ja sen kehittämiseen. Johtopäätöksessä tultiin siihen tulokseen, että suomalaisten pienyritysten on panostettava mainontaan sekä markkinointiviestintään Venäjällä siellä menestyäkseen.
Työ on jaettu kahteen teoriaosaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään tarkemmin Venäjän taloutta ja perehdytään venäläiseen tapa- ja yrityskulttuuriin. Toisessa osassa on käsitelty tutkimuksen kannalta tärkeitä teorioita kuten markkinointiviestintää yleisesti ja Venäjällä. Teoriaosuuden luomisessa on apuna käytetty useita tutkimusaihetta käsitteleviä lähteitä.
Empiirinen osuus opinnäytetyössä on suoritettu kvalitatiivisena tutkimuksena käyttämällä apuna teemahaastatteluja. Haastateltujen asiantuntijoiden avulla saatiin tärkeää tietoa tutkimukseen ja paljon kehitysideoita markkinointiviestintään Venäjällä. Haastateltavia alan asiantuntijoita oli yhteensä kolme kappaletta. Johtopäätökset muodostettiin tutkimuksen teoriaosuuden ja haastattelujen perusteella.
Tutkimus tuotti ajankohtaista tietoa markkinointiviestinnästä Venäjällä ja sen kehittämiseen. Johtopäätöksessä tultiin siihen tulokseen, että suomalaisten pienyritysten on panostettava mainontaan sekä markkinointiviestintään Venäjällä siellä menestyäkseen.