STARTPAKET FÖR CMS-VERKTYG. MED INRIKTNING PÅ JOOMLA!
Holmstedt, Jesper (2014)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617020
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617020
Tiivistelmä
Målet med detta arbete är att upplysa framförallt mindre företag om vad ett CMS-verktyg är, hur man i korthet tar det i bruk, använder det och vad man som företag har för nytta av denna typ av programvara.
Olika sorters CMS-verktyg används redan flitigt idag, men många mindre företag tror att detta är något som är dyrt och lämpar sig för endast större företag.
I själva verket lönar sig en CMS-baserad webbsida i längden för vilket företag som helst även om kostnaderna vid uppgörande av webbsidan är aningen högre.
Detta arbete delas in i två olika delar varav det första behandlar den teoretiska de-len med olika CMS-verktyg och del två tar upp det praktiska och visar en del ex-empel. The goal of this work is to inform mainly small businesses what a CMS tool is, how to put it into use, how to use it and how you, as a company, can benefit from this type of software.
Different types of CMS tools are already extensively used today, but many small
companies think that this is expensive and suitable only for large companies.
In fact, a CMS-based website pays off in the long run for any company even if the
costs of preparing the website are slightly higher.
This work is divided into two parts the first of which deals with the theoretical
part with various CMS systems and part two deals with the practical and shows
Olika sorters CMS-verktyg används redan flitigt idag, men många mindre företag tror att detta är något som är dyrt och lämpar sig för endast större företag.
I själva verket lönar sig en CMS-baserad webbsida i längden för vilket företag som helst även om kostnaderna vid uppgörande av webbsidan är aningen högre.
Detta arbete delas in i två olika delar varav det första behandlar den teoretiska de-len med olika CMS-verktyg och del två tar upp det praktiska och visar en del ex-empel.
Different types of CMS tools are already extensively used today, but many small
companies think that this is expensive and suitable only for large companies.
In fact, a CMS-based website pays off in the long run for any company even if the
costs of preparing the website are slightly higher.
This work is divided into two parts the first of which deals with the theoretical
part with various CMS systems and part two deals with the practical and shows