Improving SME business with web development technologies at Asian Food Market Oy
Kujanen, Tommi (2014)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616910
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616910
Tiivistelmä
Tietokoneiden ja älylaitteiden määrien kasvaessa yhä useammat kuluttajat käyttävät enem-män aikaa internetissä kuin ennen. Käytännölliset markkinointiverkkosivut voivat olla suuri kilpailullinen etu etenkin pienille ja keskisuurille yrityksille. Tämä oli yksi syy miksi pieni ruokakauppa Espoosta nimeltä Asian Food Market päätti tarvitsevansa uudet verkkosivut.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hyvin suunnitellut ja käytännölliset verkkosivut pienen yrityksen liiketoiminnan parantamiseksi. Verkkosivujen tavoitteena oli lisätä asiakkaiden tietoisuutta yrityksestä ja sen sijainnista sekä lisätä kävijämääriä. Tämä kaikki tehdään yrityksen myynnin kasvattamiseksi.
Verkkosivujen kehitys perustui muokattuun versioon Vesiputousmallista. Kehitys tehtävät jaettiin vaiheisiin Vesiputousmallin mukaisesti ja vaiheisiin liittyvät tehtävät löytyvät opinnäytetyöstä kronologisesta järjestyksestä. Kaikki verkkosivujen suunnittelu ja kehitys valinnat käydään läpi. Verkkosivujen kehitys suoritettiin sisällönhallintajärjestelmällä nimeltä Drupal.
Opinnäytetyöprojektin aikana Asian Food Marketille valmistettiin verkkosivut. Uusia verk-kosivuja ei kuitenkaan ehditty viimeistelemään julkaisukuntoon ennen opinnäytetyön kirjoit-tamista, joten kävijämäärän tai myynnin kasvusta ei ole saatu kerättyä dataa. Asian Food Marketin johtajan kanssa käydyssä haastattelussa kuitenkin kävi ilmi että kaikki halutut ominaisuudet löytyvät verkkosivuista ja omistaja uskoo sivujen tuovan lisää asiakkaita.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hyvin suunnitellut ja käytännölliset verkkosivut pienen yrityksen liiketoiminnan parantamiseksi. Verkkosivujen tavoitteena oli lisätä asiakkaiden tietoisuutta yrityksestä ja sen sijainnista sekä lisätä kävijämääriä. Tämä kaikki tehdään yrityksen myynnin kasvattamiseksi.
Verkkosivujen kehitys perustui muokattuun versioon Vesiputousmallista. Kehitys tehtävät jaettiin vaiheisiin Vesiputousmallin mukaisesti ja vaiheisiin liittyvät tehtävät löytyvät opinnäytetyöstä kronologisesta järjestyksestä. Kaikki verkkosivujen suunnittelu ja kehitys valinnat käydään läpi. Verkkosivujen kehitys suoritettiin sisällönhallintajärjestelmällä nimeltä Drupal.
Opinnäytetyöprojektin aikana Asian Food Marketille valmistettiin verkkosivut. Uusia verk-kosivuja ei kuitenkaan ehditty viimeistelemään julkaisukuntoon ennen opinnäytetyön kirjoit-tamista, joten kävijämäärän tai myynnin kasvusta ei ole saatu kerättyä dataa. Asian Food Marketin johtajan kanssa käydyssä haastattelussa kuitenkin kävi ilmi että kaikki halutut ominaisuudet löytyvät verkkosivuista ja omistaja uskoo sivujen tuovan lisää asiakkaita.