Markkinointiviestintäsunnitelma
Rinta-Rasula, Suvi (2014)
Rinta-Rasula, Suvi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112516773
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112516773
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Beople Oy:n markkinointiviestintää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä asiantuntijapalveluita tarjoavan B-to-B -yrityksen markkinointiviestinnän keinoihin sekä markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin. Toisena tavoitteena oli luoda juuri toimeksiantajayritykselle räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on realistinen ja sen toimenpiteet ovat hyvin toteutettavissa. Opinnäytetyö on yritykselle tarpeellinen, sillä se on toiminut tässä muodossa vain vähän aikaa ja kaipaa siksi tarkempaa markkinointiviestinnän suunnittelua.
Tutkimus on laadullinen ja koostuu teoreettisesta viitekehyksestä, jonka avulla luodaan haastattelukysymykset halutuille henkilöille. Haastattelujen ja teoriatiedon perusteella luodaan toimeksiantajayritykselle räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyö rakentuu markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin mukaisesti aina tilanneanalyyseistä lopulliseen arviointiin.
Beople Oy:lle sopivimmiksi markkinointiviestinnän keinoiksi valittiin verkkoviestin-tä, henkilökohtainen myyntityö sekä suhdetoiminta. Näitä keinoja lähdetään hyö-dyntämään vuoden 2014 jäljellä olevilla kuukausilla sekä vuonna 2015. Valituille keinoille on luotu aikataulutus, toteuttajat sekä arvioidut kustannukset.
Tutkimus on laadullinen ja koostuu teoreettisesta viitekehyksestä, jonka avulla luodaan haastattelukysymykset halutuille henkilöille. Haastattelujen ja teoriatiedon perusteella luodaan toimeksiantajayritykselle räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyö rakentuu markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin mukaisesti aina tilanneanalyyseistä lopulliseen arviointiin.
Beople Oy:lle sopivimmiksi markkinointiviestinnän keinoiksi valittiin verkkoviestin-tä, henkilökohtainen myyntityö sekä suhdetoiminta. Näitä keinoja lähdetään hyö-dyntämään vuoden 2014 jäljellä olevilla kuukausilla sekä vuonna 2015. Valituille keinoille on luotu aikataulutus, toteuttajat sekä arvioidut kustannukset.