Markkinointisuunnitelma Case: Storelli Finland
Gomez Marttila, Pablo (2014)
Gomez Marttila, Pablo
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112516747
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112516747
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma Storelli Finlandille. Storelli on yritys, joka suunnittelee ja tuottaa ainoana maailmassa varta vasten jalkapalloilijoille suunniteltuja suojavarusteita. Markkinointisuunnitelman kohderyhmänä ovat lasten -ja nuorten jalkapalloseurat sekä heidän jalkapallopelaajat.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa paneuduttiin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteisiin, joiden lähteenä on käytetty alan kirjallisuutta. Teoriaosuutta on sovellettu markkinointisuunnitelmassa ja sen on tarkoitus olla tukena ehdotetuille markkinointikeinoille.
Markkinointisuunnitelmaa varten pidin yllä jatkuvaa keskustelua yrityksen toimitusjohtajaa. Keskustelujen avulla yrityksestä tehtiin ympäristö-, markkina- sekä SWOT-analyysit. Näiden analyysien avulla perehdyttiin paremmin yrityksen toimintaympäristöön ja sen haasteisiin. Toimintaohjelmassa yrityksen resurssit otettiin huomioon ja markkinointikeinot on ehdotettu sen mukaan.
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja sen tavoitteena oli kehittää markkinointisuunnitelma nykyisen ja tulevaisuuden markkinoinnin apuvälineeksi. Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jossa on otettu huomioon yrityksen resurssit sekä parhaat keinot tavoittaa kohderyhmä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa paneuduttiin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteisiin, joiden lähteenä on käytetty alan kirjallisuutta. Teoriaosuutta on sovellettu markkinointisuunnitelmassa ja sen on tarkoitus olla tukena ehdotetuille markkinointikeinoille.
Markkinointisuunnitelmaa varten pidin yllä jatkuvaa keskustelua yrityksen toimitusjohtajaa. Keskustelujen avulla yrityksestä tehtiin ympäristö-, markkina- sekä SWOT-analyysit. Näiden analyysien avulla perehdyttiin paremmin yrityksen toimintaympäristöön ja sen haasteisiin. Toimintaohjelmassa yrityksen resurssit otettiin huomioon ja markkinointikeinot on ehdotettu sen mukaan.
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja sen tavoitteena oli kehittää markkinointisuunnitelma nykyisen ja tulevaisuuden markkinoinnin apuvälineeksi. Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jossa on otettu huomioon yrityksen resurssit sekä parhaat keinot tavoittaa kohderyhmä.