Design management -projekti yrityksessä Kuntokeskus Colosseum
Väkevä, Janni (2014)
Väkevä, Janni
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112416570
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112416570
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pyritään kehittämään kokonaisvaltaisesti imatralaisen, sisäliikuntapalveluita tarjoavan Kuntokeskus Colosseumin yrityskuvaa design managementin keinoin. Tarkastelun kohteena on neljä eri osa-aluetta: viestintä, toimintaympäristö, palvelut sekä henkilökunta ja käyttäytyminen. Tavoitteena on esittää kehitysideoita toimivamman ja erottuvamman yrityskuvan luomiseksi sekä huomioida asiakkaiden etuja ja toiveita entistä paremmin.
Tutkimusmenetelmissä yhdistyy laadullinen ja määrällinen tutkimus. Asiakaskyselyssä saatuja yleisluontoisempia tietoja syvennetään asiakashaastattelulla, potentiaalisten asiakkaiden haastattelulla, henkilökunnan haastattelulla, kilpailija-analyysilla sekä havainnoimalla ympäristöä ja toimintaa.
Kuntokeskus Colosseumin viestintä kaipaa päivitystä nykypäivään sekä selkeitä ja yhteneviä ohjeita. Toimintaympäristöä on kehitetty ihailtavasti asiakkaiden toivomaan suuntaan, mutta sokkeloisen pohjaratkaisun haasteet tarvitsevat selkeytystä kunnollisilla opasteilla ja tilojen kunnossapito huolellisuutta. Ryhmäliikunta- ja kuntosalipalvelut ovat laadukkaita ja henkilökunta hoitaa työnsä ilolla ja ammattitaidolla. Oheispalvelut ja jäsenedut kaipaavat kuitenkin päivitystä ja henkilökunnan toiminnan huolellisuuteen on panostettava enemmän.
Tutkimusmenetelmissä yhdistyy laadullinen ja määrällinen tutkimus. Asiakaskyselyssä saatuja yleisluontoisempia tietoja syvennetään asiakashaastattelulla, potentiaalisten asiakkaiden haastattelulla, henkilökunnan haastattelulla, kilpailija-analyysilla sekä havainnoimalla ympäristöä ja toimintaa.
Kuntokeskus Colosseumin viestintä kaipaa päivitystä nykypäivään sekä selkeitä ja yhteneviä ohjeita. Toimintaympäristöä on kehitetty ihailtavasti asiakkaiden toivomaan suuntaan, mutta sokkeloisen pohjaratkaisun haasteet tarvitsevat selkeytystä kunnollisilla opasteilla ja tilojen kunnossapito huolellisuutta. Ryhmäliikunta- ja kuntosalipalvelut ovat laadukkaita ja henkilökunta hoitaa työnsä ilolla ja ammattitaidolla. Oheispalvelut ja jäsenedut kaipaavat kuitenkin päivitystä ja henkilökunnan toiminnan huolellisuuteen on panostettava enemmän.