Procedural planet generation in game development
Vuontisjärvi, Henry (2014)
Vuontisjärvi, Henry
Oulun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715808
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715808
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa lisäosa Unity-pelimoottoriin, jolla voi luoda pelinkehitykseen sopivia kolmiuloitteisia planeettamalleja käyttäen ohjelmallisen sisällön luomisen tekniikoita (procedural generation). Lisäosa muodostuu kolmesta osasta: Unityn editorissa toimiva työkalu pinnan muotojen visuaalista suunnittelua varten, kolmiulotteisia malleja tehokkaasti laskeva ohjelmakoodi sekä ohjelman ajonaikana lisää yksityiskohtia tuottava ohjelmakoodi. Työssä käydään läpi käytetyt tekniikat ja esitellään projektin lopputulokset.
Työssä hyödynnettiin aiemmin Java-sovelluksena toteutetun planeettageneraattorin tekemisen aikana opittuja tietoja. Työ toteuttiin käyttäen Unity-pelimoottoria ja C#-kieltä Monodevelop-kehitysympäristössä.
Työn tuloksena syntyi lisäosa joka julkaistiin Unity Asset Storessa.
Työssä hyödynnettiin aiemmin Java-sovelluksena toteutetun planeettageneraattorin tekemisen aikana opittuja tietoja. Työ toteuttiin käyttäen Unity-pelimoottoria ja C#-kieltä Monodevelop-kehitysympäristössä.
Työn tuloksena syntyi lisäosa joka julkaistiin Unity Asset Storessa.