Vivago Domi POINT -turvapuhelimen yhteensopivuus lisälaitteiden kanssa
Heinonen, Tero (2014)
Heinonen, Tero
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014102714973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014102714973
Tiivistelmä
Insinöörityön aiheena oli selvittää Vivago Oy:lle, mitä lisälaitteita sen asiakkaat haluavat liittää turvapuhelimiin ja mikä on kotihoidon palvelujen tuottajille tarkoitetun Vivago Domi POINT -turvapuhelimen yhteensopivuus näiden lisälaitteiden kanssa.
Tavoitteena oli selvittää mahdollisimman monen asiakkaan mielipiteet ja tuottaa niiden pohjalta lisälaite-esite, jota Vivago voi käyttää DOMI-turvapuhelinjärjestelmänsä markki-noinnin apuna.
Selvitys tehtiin asiakkaille lähetettävällä kyselylomakkeella sekä haastattelemalla Vivagon teknistä johtajaa ja tutkimalla tuotekehityksen materiaaleja.
Kyselytutkimuksen tulosten perusteella asiakkailla on tarvetta lisälaitteille, vaikka heillä ei niitä ennestään olisi. Eniten haluttiin lisälaitteita, joilla voidaan lisätä hoidettavien paloturvallisuutta, esimerkiksi palovaroittimia ja hellavahteja. Kysyttäessä millainen on hyvä turvapuhelin, kävi ilmi, että turvapuhelimen toimintavarmuutta sekä helppokäyttöisyyttä arvostetaan eniten. Turvapuhelimia ja niihin liitettyjä lisälaitteita pidettiin pääasiassa toimivina, mutta joitain ongelmia on ollut muun muassa langattomissa yhteyksissä.
Tuloksista havaittiin, että lisälaitteet, joita halutaan liittää turvapuhelimiin, ovat sellaisia, joita Vivago on jo suunnitellut liittävänsä omaan Domi POINT -turvapuhelimeen. Myös turvapuhelimen ominaisuudet, joita asiakkaat arvostivat, ovat samankaltaisia kuin Domi POINTin ominaisuudet. Tulokset vahvistavat Vivagon tekemien tuotekehitysratkaisujen olleen hyviä, kun DOMI-turvapuhelinjärjestelmää on kehitetty.
Tavoitteena oli selvittää mahdollisimman monen asiakkaan mielipiteet ja tuottaa niiden pohjalta lisälaite-esite, jota Vivago voi käyttää DOMI-turvapuhelinjärjestelmänsä markki-noinnin apuna.
Selvitys tehtiin asiakkaille lähetettävällä kyselylomakkeella sekä haastattelemalla Vivagon teknistä johtajaa ja tutkimalla tuotekehityksen materiaaleja.
Kyselytutkimuksen tulosten perusteella asiakkailla on tarvetta lisälaitteille, vaikka heillä ei niitä ennestään olisi. Eniten haluttiin lisälaitteita, joilla voidaan lisätä hoidettavien paloturvallisuutta, esimerkiksi palovaroittimia ja hellavahteja. Kysyttäessä millainen on hyvä turvapuhelin, kävi ilmi, että turvapuhelimen toimintavarmuutta sekä helppokäyttöisyyttä arvostetaan eniten. Turvapuhelimia ja niihin liitettyjä lisälaitteita pidettiin pääasiassa toimivina, mutta joitain ongelmia on ollut muun muassa langattomissa yhteyksissä.
Tuloksista havaittiin, että lisälaitteet, joita halutaan liittää turvapuhelimiin, ovat sellaisia, joita Vivago on jo suunnitellut liittävänsä omaan Domi POINT -turvapuhelimeen. Myös turvapuhelimen ominaisuudet, joita asiakkaat arvostivat, ovat samankaltaisia kuin Domi POINTin ominaisuudet. Tulokset vahvistavat Vivagon tekemien tuotekehitysratkaisujen olleen hyviä, kun DOMI-turvapuhelinjärjestelmää on kehitetty.