"Konversio kattoon?" : verkkosivuehdotelmia maaseutumatkailuyritykselle
Riihimäki, Heini (2014)
Riihimäki, Heini
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014100614478
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014100614478
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimeksiantajalle Hunajakodolle kolme verkkosivustoehdotelmaa noudattaen kolmea sivustonsuunnittelumallia. Näiden ehdotelmien avulla pyritään nostamaan yrityksen verkkosivujen konversiota. Tarkoituksena on tuoda paremmin esille toimeksiantajan kestävän kehityksen periaatteet sekä arvot ja niiden avulla nostaa yrityksen verkkosivujen konversiota. Toimeksiantaja tällä opinnäytetyöllä on KESMA II-hankkeen kautta Jokioisissa, Kanta-Hämeessä sijaitseva Hunajakoto. Hunajakoto on kartanomajoitusta tarjoava Bed and Breakfast-yritys.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa tarkastellaan kestävän matkailun periaatteita ja kerrotaan maaseutumatkailusta Suomessa. Lisäksi käsitellään Kesma II - hanketta. Lopuksi esitellään sähköisen markkinoinnin keinoja kasvattaa yrityksen konversiota sekä kerrotaan yleisesti sähköisen markkinoinnin keinoista.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus koostuu kolmesta ehdotelmasta sekä niiden tutkimisesta kyselylomakkeen avulla. Lopuksi kyselytutkimuksen avulla selvitetään mikä kolmesta mallista kiinnostaa kuluttajia eniten. Tutkimus suoritetaan tietokoneen avulla, josta kyselyyn osallistuville esitellään luodut ehdotukset.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa tarkastellaan kestävän matkailun periaatteita ja kerrotaan maaseutumatkailusta Suomessa. Lisäksi käsitellään Kesma II - hanketta. Lopuksi esitellään sähköisen markkinoinnin keinoja kasvattaa yrityksen konversiota sekä kerrotaan yleisesti sähköisen markkinoinnin keinoista.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus koostuu kolmesta ehdotelmasta sekä niiden tutkimisesta kyselylomakkeen avulla. Lopuksi kyselytutkimuksen avulla selvitetään mikä kolmesta mallista kiinnostaa kuluttajia eniten. Tutkimus suoritetaan tietokoneen avulla, josta kyselyyn osallistuville esitellään luodut ehdotukset.