Marketing in New Game Companies : iOS
Kananoja, Johanna (2014)
Kananoja, Johanna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112594
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112594
Tiivistelmä
Tässä lopputyössä selvitetään digitaalisten peliyritysten markkinoinnin työtehtäviä ja vaatimuksia pelin luomisprosessissa. Työ keskittyy käytäntöihin ja perusteisiin, jotka tekevät erilaisten markkinointikampanjoiden luomisen mahdolliseksi.
Teoriaosuudessa käsitellään tutkimuksia pelien julkaisuprosesseista, markkinointi- ja myyntikanavista sekä verkkomarkkinoinnista. Haastattelututkimus tehtiin kolmeen eri peliyritykseen.
Tulokset osoittavat, että sosiaalisen median pääkanavat ovat vakinaistuneet, mutta pelialan markkinointi ei vielä ole.
Tutkimuksen perusteella voidaan nimetä paljon jatkotutkimusaiheita. Näitä ovat: Pelikriitikkosivustot, niiden kannattavuus ja kriitikoiden korvaukset, pelialan markkinointidatan analysointimahdollisuudet, peliyritysten rahoitus, työlait ja verotus, uuden markkinointiverkoston muodostuminen sosiaalisessa mediassa, sekä markkinointikampanjan luominen tässä tutkimuksessa esille tuoduilla sovelluksilla ja palveluilla. This study focuses on digital game companies and their marketing duties and requirements in the process of new game creation. The research concentrates on the practices, which make the creation of different marketing campaigns possible.
Theoretical chapters cover the major approaches of the launch processes, marketing and sales channels and online marketing of games. Interviews were conducted in three digital game companies.
Results show that the main channels of social media marketing have been regularized. The practices of digital game marketing are still varying.
Many new subjects for further study were found while doing the research. These are: Game reviewer pages, compensation of reviewers and the profitability of critic pages, possibilities to analyze the marketing data of game industry, financing, labor laws and taxation of game companies, creation of new marketing network in social media, and using the applications and services presented in this thesis for creating a marketing campaign.
Teoriaosuudessa käsitellään tutkimuksia pelien julkaisuprosesseista, markkinointi- ja myyntikanavista sekä verkkomarkkinoinnista. Haastattelututkimus tehtiin kolmeen eri peliyritykseen.
Tulokset osoittavat, että sosiaalisen median pääkanavat ovat vakinaistuneet, mutta pelialan markkinointi ei vielä ole.
Tutkimuksen perusteella voidaan nimetä paljon jatkotutkimusaiheita. Näitä ovat: Pelikriitikkosivustot, niiden kannattavuus ja kriitikoiden korvaukset, pelialan markkinointidatan analysointimahdollisuudet, peliyritysten rahoitus, työlait ja verotus, uuden markkinointiverkoston muodostuminen sosiaalisessa mediassa, sekä markkinointikampanjan luominen tässä tutkimuksessa esille tuoduilla sovelluksilla ja palveluilla.
Theoretical chapters cover the major approaches of the launch processes, marketing and sales channels and online marketing of games. Interviews were conducted in three digital game companies.
Results show that the main channels of social media marketing have been regularized. The practices of digital game marketing are still varying.
Many new subjects for further study were found while doing the research. These are: Game reviewer pages, compensation of reviewers and the profitability of critic pages, possibilities to analyze the marketing data of game industry, financing, labor laws and taxation of game companies, creation of new marketing network in social media, and using the applications and services presented in this thesis for creating a marketing campaign.