Asiakasuskollisuuden säilyttäminen- Case Peliketut Ky
Ryhänen, Maarit (2014)
Ryhänen, Maarit
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012379
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on asiakastyytyväisyystutkimus Peliketut Ky:lle. Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, miten Peliketut Ky:n asiakkaat ovat säilyttäneet asiakasuskollisuuden? Tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa asiakkaiden oikeat markkinointikanavat ja selvittää asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluihin, toimintaan, tuotteisiin ja kotisivuihin.
Opinnäytetyö toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Kyselyn aineisto on kerätty sähköisesti Webropol-ohjelmalla. Webropol-ohjelmalla laadittu kysely julkaistiin yrityksen Facebook-sivustolla ja lomakemuodossa Peliketut Ky:n myymälän keskeisellä paikalla. Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä on käytetty asiakaspalvelun, markkinoinnin ja asiakastyytyväisyyden kirjallisuutta.
Asiakastyytyväisyyskysely on tehty 8.2–9.3.2014. Kyselyyn vastasi 22 vastaajaa. Kysely analysointiin Webropolin raportointityökalulla.
Yleisesti ottaen palaute kyselystä positiivista ja kehittämisen ehdotuksia saatiin. Asiakaspalveluun ja kotisivuihin oltiin erittäin tyytyväisiä. Laajempaa tuotevalikoimaa toivottiin Playstation 3 ja 4 -peleille sekä Nintendo WiiU -peleille. Uutuuspelikonsoleita ei ollut vielä kukaan hankkinut, mutta suurin osa vastaajista harkitsi niiden ostamista.
Opinnäytetyö toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Kyselyn aineisto on kerätty sähköisesti Webropol-ohjelmalla. Webropol-ohjelmalla laadittu kysely julkaistiin yrityksen Facebook-sivustolla ja lomakemuodossa Peliketut Ky:n myymälän keskeisellä paikalla. Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä on käytetty asiakaspalvelun, markkinoinnin ja asiakastyytyväisyyden kirjallisuutta.
Asiakastyytyväisyyskysely on tehty 8.2–9.3.2014. Kyselyyn vastasi 22 vastaajaa. Kysely analysointiin Webropolin raportointityökalulla.
Yleisesti ottaen palaute kyselystä positiivista ja kehittämisen ehdotuksia saatiin. Asiakaspalveluun ja kotisivuihin oltiin erittäin tyytyväisiä. Laajempaa tuotevalikoimaa toivottiin Playstation 3 ja 4 -peleille sekä Nintendo WiiU -peleille. Uutuuspelikonsoleita ei ollut vielä kukaan hankkinut, mutta suurin osa vastaajista harkitsi niiden ostamista.