Tapahtuman järjestäminen: Hollywood Glamour VIP
Haapasalo, Pauliina (2014)
Haapasalo, Pauliina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014053011136
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014053011136
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tapahtuman järjestäminen. Työ toteutetaan toiminnallisena opinnäytetyönä ja toimeksiantaja on Pin-up.fi Mallitoimiston perustaja Sini Tarkkinen.
Opinnäytetyö antaa vastauksen kysymykseen: ”Kuinka pieni/keskisuuri tapahtuma järjestetään onnistuneesti?”. Koska kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, sisältää se sekä tietoperustan että käytännön toteutuksen.
Opinnäytetyön tarkoitus oli aluksi perehtyä onnistuneen tapahtuman järjestämiseen sekä selvittää, mitä tapahtuman järjestämisprosessi pitää sisällään, ja mitä tapahtumamarkkinointi tarkoittaa. Erilaisista lähteistä ja kirjallisuudesta kerätyn ainoston pohjalta muodostetussa tietoperustassa käydään läpi koko tapahtuman järjestämisprosessi aina suunnitteluvaiheesta toteutukseen sekä jälkimarkkinoinnin toimenpiteisiin. Tämän lisäksi tietoperustassa perehdytään tapahtumamarkkinointiin.
Produktina tehdyn toiminnallisen opinnäytetyön lopputuotteeksi muodostui viihdetapahtuma, joka luotiin tietoperustan pohjalta. Tapahtuma oli nimeltään Hollywood Glamour VIP ja se järjestettiin Helsingissä 9.5.2014. Tapahtuma järjestettiin toimeksiantajan näkyvyyden lisäämiseksi ja tapahtuman avulla tahdottiin herättää huomiota näyttävästi suomalaisessa mediassa.
Järjestetty tapahtuma ei saavuttanut sille asetettuja tavoitteita, mutta tapahtumaan osallistuneet vieraat kehuivat tapahtuman tunnelmallista ohjelmaa. Pienestä budjetista huolimatta tapahtumalle onnistuttiin luomaan haluttu tunnelma, joka palveli tapahtumalle asetettua Hollywoodin glamour -teemaa.
Opinnäytetyö antaa vastauksen kysymykseen: ”Kuinka pieni/keskisuuri tapahtuma järjestetään onnistuneesti?”. Koska kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, sisältää se sekä tietoperustan että käytännön toteutuksen.
Opinnäytetyön tarkoitus oli aluksi perehtyä onnistuneen tapahtuman järjestämiseen sekä selvittää, mitä tapahtuman järjestämisprosessi pitää sisällään, ja mitä tapahtumamarkkinointi tarkoittaa. Erilaisista lähteistä ja kirjallisuudesta kerätyn ainoston pohjalta muodostetussa tietoperustassa käydään läpi koko tapahtuman järjestämisprosessi aina suunnitteluvaiheesta toteutukseen sekä jälkimarkkinoinnin toimenpiteisiin. Tämän lisäksi tietoperustassa perehdytään tapahtumamarkkinointiin.
Produktina tehdyn toiminnallisen opinnäytetyön lopputuotteeksi muodostui viihdetapahtuma, joka luotiin tietoperustan pohjalta. Tapahtuma oli nimeltään Hollywood Glamour VIP ja se järjestettiin Helsingissä 9.5.2014. Tapahtuma järjestettiin toimeksiantajan näkyvyyden lisäämiseksi ja tapahtuman avulla tahdottiin herättää huomiota näyttävästi suomalaisessa mediassa.
Järjestetty tapahtuma ei saavuttanut sille asetettuja tavoitteita, mutta tapahtumaan osallistuneet vieraat kehuivat tapahtuman tunnelmallista ohjelmaa. Pienestä budjetista huolimatta tapahtumalle onnistuttiin luomaan haluttu tunnelma, joka palveli tapahtumalle asetettua Hollywoodin glamour -teemaa.