Ravintoa verkossa : verkkokurssikokeilu osana ammatillista opetusta
Vaskuri, Sini (2014)
Vaskuri, Sini
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014053011097
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014053011097
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Jyväskylän ammattiopiston kauneudenhoitoalan koulutusohjelmaan verkkokurssi kosmetologien ammatillisiin opintoihin sisältyen. Tavoitteena oli luoda verkkokurssi sisältöineen ja ottaa verkkokurssi käyttöön osaksi opetusta.Tavoitteena oli myös kerätä palautetta verkkokurssin suorittaneilta opiskelijoilta mahdollista jatkokehittelyä varten.
Yhteiskuntamme sähköistymisen myötä opetus tai ainakin opetuksessa käytettävä kirjallinen materiaali on siirtymässä enemmän tai vähemmän nettiin varsinkin ylemmillä opiskeluasteilla. Monimuoto-opiskelu on ajankohtainen menetelmä suorittaa tutkinto 2014-luvulla. Jyväskylän ammattiopiston kauneudenhoitoalan koulutusohjelmassa ei ole voinut aikaisemmin suorittaa ammatillisia opintoja verkkokurssin tapaan.
Toiminnallinen työ toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Jyväskylän ammattiopiston kanssa nojaten valtakunnalliseen opetussuunnitelmaan kurssin sisällön osalta. Verkkokurssi ravinto-opin aihepiiristä lunasti paikkansa osana kosmetologien ammatillisia opintoja ja opiskelijapalaute oli pääosin verkkokurssia suosivaa.
Yhteiskuntamme sähköistymisen myötä opetus tai ainakin opetuksessa käytettävä kirjallinen materiaali on siirtymässä enemmän tai vähemmän nettiin varsinkin ylemmillä opiskeluasteilla. Monimuoto-opiskelu on ajankohtainen menetelmä suorittaa tutkinto 2014-luvulla. Jyväskylän ammattiopiston kauneudenhoitoalan koulutusohjelmassa ei ole voinut aikaisemmin suorittaa ammatillisia opintoja verkkokurssin tapaan.
Toiminnallinen työ toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Jyväskylän ammattiopiston kanssa nojaten valtakunnalliseen opetussuunnitelmaan kurssin sisällön osalta. Verkkokurssi ravinto-opin aihepiiristä lunasti paikkansa osana kosmetologien ammatillisia opintoja ja opiskelijapalaute oli pääosin verkkokurssia suosivaa.