IT-palveluiden siirtoprojektin onnistuminen
Virolainen, Ritva (2014)
Virolainen, Ritva
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710477
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710477
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata Rautjärven kunnan IT-palvelujen siirtoprojekti Saimaan talous ja tieto Oy:lle ja tehdä asiakaskysely projektin onnistumisesta.
Opinnäytetyössä tarkastellaan yleisesti projektin piirteitä ja projektin onnistumisen kriteereitä sekä käydään IT-palveluiden siirtoprojekti pääpiirteissään läpi.
Tilaajaorganisaatiolle asiakaskysely tehtiin sähköpostitse, loppukäyttäjille asiakaskysely tehtiin Surveypalin avulla. Käyttäjiltä kysyttiin muun muassa, miten he ovat kokeneet siirron ja miten he toivoisivat heidän IT-palvelujaan jatkossa kehitettävän.
Saimaan talous ja tieto Oy:n henkilökunnan ystävällisyyteen oltiin tyytyväisiä, samoin kuin henkilökunnan ammattitaitoon. Laitteiden toimivuus sai myös kiitosta käyttäjiltä. Viestintä nousi esiin monessa vastauksessa. Myös ohjeistusta ja opastusta kaivattiin lisää. Palvelukeskusmalliin siirtyminen on iso muutos, mutta alkuhankaluuksista huolimatta siirtymisen oli koettu lopulta menneen hyvin.
Opinnäytetyössä tarkastellaan yleisesti projektin piirteitä ja projektin onnistumisen kriteereitä sekä käydään IT-palveluiden siirtoprojekti pääpiirteissään läpi.
Tilaajaorganisaatiolle asiakaskysely tehtiin sähköpostitse, loppukäyttäjille asiakaskysely tehtiin Surveypalin avulla. Käyttäjiltä kysyttiin muun muassa, miten he ovat kokeneet siirron ja miten he toivoisivat heidän IT-palvelujaan jatkossa kehitettävän.
Saimaan talous ja tieto Oy:n henkilökunnan ystävällisyyteen oltiin tyytyväisiä, samoin kuin henkilökunnan ammattitaitoon. Laitteiden toimivuus sai myös kiitosta käyttäjiltä. Viestintä nousi esiin monessa vastauksessa. Myös ohjeistusta ja opastusta kaivattiin lisää. Palvelukeskusmalliin siirtyminen on iso muutos, mutta alkuhankaluuksista huolimatta siirtymisen oli koettu lopulta menneen hyvin.