Strategian jalkauttamismalli M-Brain Oy:lle
Laanti, Katri (2014)
Laanti, Katri
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405269874
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405269874
Tiivistelmä
Strategian toteuttaminen on strategiaprosessin tärkeimpiä osa-alueita; ilman onnistunutta jalkauttamista mikä tahansa hyvä strategiasuunnitelma on hyödytön. Vaikka on olemassa laaja kirjo erilaisia teorioita strategiasuunnittelusta, ei ole juurikaan olemassa ohjeistusta kuinka ne pannaan käytäntöön. Tämä on yksi monista syistä miksi moni strategia epä-onnistuu.
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona mediaseurantayritykselle, M-Brain Oy:lle. Työn tarkoituksena on tarjota tuotantoyksikössä toimivalle keskijohdolle työkalu, jolla edesautetaan yrityksen strategian jalkautusta. Työssä keskitytään siihen, kuinka voidaan lisätä jokaisen työntekijän roolitietoisuutta ja ymmärrystä työpanoksen merkityksestä strategian toteutuksessa.
Teoreettinen viitekehys perustuu strategiaviestintään ja strategiseen johtamiseen.
Työ on toteutettu laadullisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Tietojenkeruuta varten on suoritettu haastatteluja ja läpikäyty yrityksen dokumentaatiota ja strategiset teemat.
Työ on toiminnallinen ja sen tuloksena syntyi strategian jalkauttamismalli. Malli sisältää käytännöllisiä menetelmiä strategian jalkauttamiseen ja siinä käydään läpi ongelmakohtia ja kuinka ratkaista niitä. Menetelmän tulokset viestivät esimiehille strategian jalkaut-tamisen mahdollisista kehitysalueista.
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona mediaseurantayritykselle, M-Brain Oy:lle. Työn tarkoituksena on tarjota tuotantoyksikössä toimivalle keskijohdolle työkalu, jolla edesautetaan yrityksen strategian jalkautusta. Työssä keskitytään siihen, kuinka voidaan lisätä jokaisen työntekijän roolitietoisuutta ja ymmärrystä työpanoksen merkityksestä strategian toteutuksessa.
Teoreettinen viitekehys perustuu strategiaviestintään ja strategiseen johtamiseen.
Työ on toteutettu laadullisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Tietojenkeruuta varten on suoritettu haastatteluja ja läpikäyty yrityksen dokumentaatiota ja strategiset teemat.
Työ on toiminnallinen ja sen tuloksena syntyi strategian jalkauttamismalli. Malli sisältää käytännöllisiä menetelmiä strategian jalkauttamiseen ja siinä käydään läpi ongelmakohtia ja kuinka ratkaista niitä. Menetelmän tulokset viestivät esimiehille strategian jalkaut-tamisen mahdollisista kehitysalueista.