Asiakasohjeistuksen kehittäminen : Case: MMD Networks Oy
Jauhiainen, Taneli (2014)
Jauhiainen, Taneli
Hämeen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405259819
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405259819
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajan asiakasohjeituksia ja samalla tutkia sosiaalista mediaa ja sen käyttöä yrityksissä. Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi MMD Networks Oy.
Teoriaosuudessa käsiteltiin sosiaalista mediaa ja hyödyntämistä asiakasohjeistuksien jakamisessa. Osuudessa tutustuttiin myös kuvaruutuvideoiden luomiseen ja UKK-osion rakentamista varten koskeviin tietoihin. Saatujen tietojen avulla voitiin alkaa työstämään videoita sekä UKK- osiota.
Käytännön osuudessa luotiin mallivideoita toimeksiantajalle käyttämällä Camtasia Studio 8 -ohjelmaa. Videoiden tarkoituksena oli toimia pohjana toimeksiantajan myöhempää käyttöä varten. Tämän lisäksi yrityksen sivuille tehtiin UKK. UKK:n tarkoituksena oli tuoda usein kysyttyjä kysymyksiä ja niiden vastauksia helposti saataville.
Työssä lähetettiin myös asiakaskysely. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa ohjeistuksien ja asiakaspalvelun nykyinen tilanne. Saatujen tuloksien perusteella tekijä antoi jatkokehitysideoita toimeksiantajalle. Kyselyn tulokset olivat myös tärkeää dataa yrityksen asiakaspalvelun toiminnan seuraamista varten.
Työn tuloksien avulla toimeksiantaja voi kehittää omia
asiakasohjeistuksiaan sekä parantaa asiakaspalveluaan. Tulokset toimivat lähinnä suuntaa antavina parannuskeinoina.
Teoriaosuudessa käsiteltiin sosiaalista mediaa ja hyödyntämistä asiakasohjeistuksien jakamisessa. Osuudessa tutustuttiin myös kuvaruutuvideoiden luomiseen ja UKK-osion rakentamista varten koskeviin tietoihin. Saatujen tietojen avulla voitiin alkaa työstämään videoita sekä UKK- osiota.
Käytännön osuudessa luotiin mallivideoita toimeksiantajalle käyttämällä Camtasia Studio 8 -ohjelmaa. Videoiden tarkoituksena oli toimia pohjana toimeksiantajan myöhempää käyttöä varten. Tämän lisäksi yrityksen sivuille tehtiin UKK. UKK:n tarkoituksena oli tuoda usein kysyttyjä kysymyksiä ja niiden vastauksia helposti saataville.
Työssä lähetettiin myös asiakaskysely. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa ohjeistuksien ja asiakaspalvelun nykyinen tilanne. Saatujen tuloksien perusteella tekijä antoi jatkokehitysideoita toimeksiantajalle. Kyselyn tulokset olivat myös tärkeää dataa yrityksen asiakaspalvelun toiminnan seuraamista varten.
Työn tuloksien avulla toimeksiantaja voi kehittää omia
asiakasohjeistuksiaan sekä parantaa asiakaspalveluaan. Tulokset toimivat lähinnä suuntaa antavina parannuskeinoina.