Undersökning av kundnöjdhet för Lovisa Historiska hus evenemanget
Fält, Kajsa (2014)
Fält, Kajsa
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229288
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229288
Tiivistelmä
Loviisa Wanhat talot on on tapahtuma joka järjestetään Loviisassa elokuun lopussa. Ta-pahtuma järjestettiin 2013 yhdeksättä kertaa. Tapahtuman tarkoitus on vierailla yksityis-omistuksessa olevissa vanhoissa taloissa, saadakseen ideoita kunnostamiseen sekä sisus-tukseen. Tapahtuma on kasvanut vuosien varrella, ja tänä päivänä tapahtumalla on noin 15 000 kävijää. Tämän opinnäytteen tarkoituksena on saada tietoa mikä kohderyhmä vie-railee tapahtumassa, jos tapahtuma on vastannut odotuksia, mikä kiinnosta sekä motivoi asiakkaita vierailemaan Loviisassa. Tarkoitus oli myös saada tieto mitä tapahtumasta puuttuu vierailijoiden mielestä. Halusin myös saada tiedon jos asiakkaat olivat tyytyväisiä vuoden 2013 tapahtumaan. Osaksi halusin myös tietää millä kulkuneuvolla osallistujat matkustavat tapahtumaan ja kuinka paljon rahaa he tulevat käyttämään tapahtuman aikana. Saadakseni vastauksen näihin kysymyksiin tein kyselylomakkeen tapahtumasta. Kyselylomakkeiden avulla sain paremman näkökulman kohderyhmästä, tiedon asiakas-tyytyväisyydestä, sekä tiedon mikä tapahtumassa kiinnosta ja motivoi käymään. Kyse-lyyn vastanneilta sain myös parannusehdotuksia tulevia vuosia varten. Näiden ehdotuk-sien avulla tein tiivistelmän parannusehdotuksista toimeksiantajalle. Sain myös vastauk-sen rahankäytöstä sekä millä kulkuneuvoilla vierailijat tulivat tapahtumaan. Teoria osuu-dessa käytin kahta eri suurempaa osa-aluetta asiakas ja palvelu; kuluttaja käyttäytyminen, asiakastyytyväisyys. Palveluprosessi, palvelun laatu sekä palvelumuotoilu.