Hybridi- ja sähköautot Volkswagen-jälkimarkkinoinnissa
Tyrväinen, Tatu (2014)
Tyrväinen, Tatu
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229271
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa lukijalle pätevä yleiskuvaus siitä, kuinka sähkö- ja hybridiautojen parissa toimitaan Volkswagen-jälkimarkkinoinnissa. Oman osionsa ovat työssä saaneet automyyjät, huoltoneuvojat, mekaanikot ja myös korjaamon ulkopuoliset toimijat.
Työn alussa perehdytään hieman sähkö- ja hybridiautojen tähänastiseen historiaan. Tämän jälkeen seuraa osio, jossa selvitetään hybridi- ja sähköautojen linkittyminen jälkimarkkinoinnin olennaisimpiin osiin. Myös lainsäädännöllisiin näkökulmiin paneudutaan. Työn loppuvaiheessa on tarkasteltuna sähköavusteisten ja täyssähköisten ajoneuvojen komponenttien turvallisuusnäkökohtia.
Tämän työn tekijä työskentelee huoltoneuvojana Volkswagen-osastolla Tampereen Hatanpään Autotalo Laakkosella, jonne tämä työ myös tehtiin. Työstä saatava tieto tulee tarpeeseen hybridi- ja sähköautojen määrän kokoajan lisääntyessä.
Työn alussa perehdytään hieman sähkö- ja hybridiautojen tähänastiseen historiaan. Tämän jälkeen seuraa osio, jossa selvitetään hybridi- ja sähköautojen linkittyminen jälkimarkkinoinnin olennaisimpiin osiin. Myös lainsäädännöllisiin näkökulmiin paneudutaan. Työn loppuvaiheessa on tarkasteltuna sähköavusteisten ja täyssähköisten ajoneuvojen komponenttien turvallisuusnäkökohtia.
Tämän työn tekijä työskentelee huoltoneuvojana Volkswagen-osastolla Tampereen Hatanpään Autotalo Laakkosella, jonne tämä työ myös tehtiin. Työstä saatava tieto tulee tarpeeseen hybridi- ja sähköautojen määrän kokoajan lisääntyessä.