Google-markkinointi
Kangas, Miia (2014)
Kangas, Miia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229180
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229180
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsiteltiin hakukonemarkkinointia keskittyen erityisesti Google-markkinointiin. Google on ylivoimaisesti käytetyin hakukone, niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin. Hakukonemarkkinointi on monelle yritykselle tärkeä osa verkkomarkkinointia, mutta sen toimintaperiaatteita ei aina tunneta kovinkaan tarkasti.
Google-markkinointi koostuu hakukoneoptimoinnista ja hakusanamainonnasta eli AdWordsista, jotka olivat työn pääaiheita. Työssä käsiteltiin Google-markkinoinnin toimintaperiaatteet, hyödyt, toteutus ja toteutuksen yleisimmät virheet. Muita työssä käsiteltäviä aiheita olivat verkkomarkkinointi ja Google yleisesti sekä ulkoistettu markkinointi.
Työn tavoitteena oli luoda kattava ja helppolukuinen paketti Google-markkinoinnista. Työ rakennettiin muotoon, jota myös asiaan perehtymättömän henkilön olisi helppo lukea ja ymmärtää. Työtä pyrittiin havainnollistamaan esimerkeillä, kuvilla ja taulukoilla.
Google-markkinointi koostuu hakukoneoptimoinnista ja hakusanamainonnasta eli AdWordsista, jotka olivat työn pääaiheita. Työssä käsiteltiin Google-markkinoinnin toimintaperiaatteet, hyödyt, toteutus ja toteutuksen yleisimmät virheet. Muita työssä käsiteltäviä aiheita olivat verkkomarkkinointi ja Google yleisesti sekä ulkoistettu markkinointi.
Työn tavoitteena oli luoda kattava ja helppolukuinen paketti Google-markkinoinnista. Työ rakennettiin muotoon, jota myös asiaan perehtymättömän henkilön olisi helppo lukea ja ymmärtää. Työtä pyrittiin havainnollistamaan esimerkeillä, kuvilla ja taulukoilla.