Markkinointi Facebookissa : Anttila Oy Kamppi
Jokinen, Arto (2014)
Jokinen, Arto
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219114
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219114
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö oli toimeksianto Anttila Oy:ltä. Työn tavoitteena oli selvittää, minkälaisia markkinointikeinoja kannattaa käyttää myymälän Facebook-sivustossa. Toisena tavoitteena oli selvittää keinot, joiden avulla sivuston suosiota saadaan kasvatettua.
Viitekehyksenä työlle toimi Facebook markkinointi. Työssä tutkittiin eri tapoja markkinoida yritystä ja sen tuotteita Facebookissa.
Empiirinen tutkimus tehtiin kyselylomakkeen ja haastatteluiden avulla. Sen tavoitteena oli selvittää tämän hetkisiä asenteita ja ajatuksia Facebookin käytöstä markkinointikanavana Anttila Oy:ssä. Lomake lähetettiin sähköpostilla, haastattelut tehtiin kasvotusten ja puhelimitse.
Työn tuloksina selvisi, että Anttila-tavaratalot eivät käytä Facebook-sivustoja parhaalla tavalla, mutta asennetta ja halua parantamiseen on. Yleisesti Facebook-sivustoa pidetään positiivisena asiana ja hyvänä markkinointikanavana.
Työn kehitysosiossa esitellään erilaisia keinoja, joita Anttila-tavarataloissa voidaan käyttää Facebook-sivuston suosion nostamiseksi. Kehitysosiossa esitellään esimerkein Anttila Oy:lle sopivia keinoja markkinoida yritystä sekä sen palveluita ja tuotteita Facebookissa.
Viitekehyksenä työlle toimi Facebook markkinointi. Työssä tutkittiin eri tapoja markkinoida yritystä ja sen tuotteita Facebookissa.
Empiirinen tutkimus tehtiin kyselylomakkeen ja haastatteluiden avulla. Sen tavoitteena oli selvittää tämän hetkisiä asenteita ja ajatuksia Facebookin käytöstä markkinointikanavana Anttila Oy:ssä. Lomake lähetettiin sähköpostilla, haastattelut tehtiin kasvotusten ja puhelimitse.
Työn tuloksina selvisi, että Anttila-tavaratalot eivät käytä Facebook-sivustoja parhaalla tavalla, mutta asennetta ja halua parantamiseen on. Yleisesti Facebook-sivustoa pidetään positiivisena asiana ja hyvänä markkinointikanavana.
Työn kehitysosiossa esitellään erilaisia keinoja, joita Anttila-tavarataloissa voidaan käyttää Facebook-sivuston suosion nostamiseksi. Kehitysosiossa esitellään esimerkein Anttila Oy:lle sopivia keinoja markkinoida yritystä sekä sen palveluita ja tuotteita Facebookissa.