Henkilöautohuollon telemarkkinoinnin kehittäminen
Hiidenheimo, Artturi (2014)
Hiidenheimo, Artturi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219100
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219100
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää telemarkkinointia Veholla. Yrityksessä on aloitettu asiakkaille soittaminen laajemmassa mittakaavassa vuonna 2013. Työssä kerrotaan keskeisimmistä myyntiteorioista, joita myyjä tarvitsee puhelinmyyntityössään. Työssä käsitellään puhelinmyyntiä, myyntiprosessin eri vaiheita sekä analysoidaan puhelinmyyntityön tuloksia ajanjaksolla 1.8.2013–31.12.2013.
Myyntityö vaatii tietämystä myyntiprosessista, jotta myynnissä voidaan onnistua. Myyjän pitää tietää kaupattavan palvelun tai tuotteen ominaisuudet, mutta tärkeintä on osata myyntitekniikka. Kehittämistyön teoriaperusta perustuu tutkimuskirjallisuuteen, jossa käsitellään myyntitapahtumaa ja telemarkkinointipuhelua.
Teoriatiedon avulla opittiin ymmärtämään myyntiprosessia paremmin. Myyjille tehtiin avuk-si myyntidialogi, joka auttaa myyjää muistamaan mitä asiakkaalta kannattaa kysyä ja miten puhelu kannattaa aloittaa. Myyntidialogi luotiin aiheeseen liittyvän tutkimuskirjallisuuden pohjalta. Ulossoittojen osumatarkkuuksia ja keskikauppoja analysoidaan liitteessä. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että työ auttaa kehittämään telemarkkinointia parempaan suuntaan.
Tutkimuksen raportti ulossoittojen osalta on salattu liikesalaisuuden säilyttämisen vuoksi.
Myyntityö vaatii tietämystä myyntiprosessista, jotta myynnissä voidaan onnistua. Myyjän pitää tietää kaupattavan palvelun tai tuotteen ominaisuudet, mutta tärkeintä on osata myyntitekniikka. Kehittämistyön teoriaperusta perustuu tutkimuskirjallisuuteen, jossa käsitellään myyntitapahtumaa ja telemarkkinointipuhelua.
Teoriatiedon avulla opittiin ymmärtämään myyntiprosessia paremmin. Myyjille tehtiin avuk-si myyntidialogi, joka auttaa myyjää muistamaan mitä asiakkaalta kannattaa kysyä ja miten puhelu kannattaa aloittaa. Myyntidialogi luotiin aiheeseen liittyvän tutkimuskirjallisuuden pohjalta. Ulossoittojen osumatarkkuuksia ja keskikauppoja analysoidaan liitteessä. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että työ auttaa kehittämään telemarkkinointia parempaan suuntaan.
Tutkimuksen raportti ulossoittojen osalta on salattu liikesalaisuuden säilyttämisen vuoksi.