Sosiaalisen median hyödyntäminen Tmi Sami Väyrysen markkinoinnissa
Vehkalahti, Heino (2014)
Vehkalahti, Heino
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208917
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208917
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Tmi Sami Väyryselle sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinoinnissa. Tmi Sami Väyrynen on syksyllä 2013 perustettu terveysalan hierontayritys. Yrityksen toimipaikka sijaitee Seinäjoella.
Opinnäytetyö on muodostunut teoriaosuudesta ja siihen perustuvasta sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelusta ja kehittämisestä. Teoriaosuus käsittelee palveluyrityksen markkinointia. Yritystoiminnan kilpailukeinoja käsitellään perinteisen ja sosiaalisen median näkökulmista. Markkinointi sosiaalisessa mediassa muodostaa teoriaosuudessa tärkeän kokonaisuuden.
Sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluosuudessa määriteltiin Tmi Sami Väyryselle markkinoinnin suunnittelu ja kehittäminen. Suunnitelussa keskityttiin myös kehittämään jo käytössä olevia markkinointikanavia.
Markkinoinnin hyödyntämisen ja kehittämisen perustaksi muodostui verkkosivut, Facebook ja Youtube. Näiden palveluiden yhteistyöllä yritys kehittää asiakkaan näkökulmasta visuaalisen, mielenkiintoisen ja palveluun sitouttavan kokonaisuuden. Kilpailukeinojen määrittelyssä apuna käytettiin CREF-mallia, joka on muokattu markkinointimixistä vastaamaan sosiaalisen median vaatimuksia ja käytäntöjä.
Opinnäytetyö on muodostunut teoriaosuudesta ja siihen perustuvasta sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelusta ja kehittämisestä. Teoriaosuus käsittelee palveluyrityksen markkinointia. Yritystoiminnan kilpailukeinoja käsitellään perinteisen ja sosiaalisen median näkökulmista. Markkinointi sosiaalisessa mediassa muodostaa teoriaosuudessa tärkeän kokonaisuuden.
Sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluosuudessa määriteltiin Tmi Sami Väyryselle markkinoinnin suunnittelu ja kehittäminen. Suunnitelussa keskityttiin myös kehittämään jo käytössä olevia markkinointikanavia.
Markkinoinnin hyödyntämisen ja kehittämisen perustaksi muodostui verkkosivut, Facebook ja Youtube. Näiden palveluiden yhteistyöllä yritys kehittää asiakkaan näkökulmasta visuaalisen, mielenkiintoisen ja palveluun sitouttavan kokonaisuuden. Kilpailukeinojen määrittelyssä apuna käytettiin CREF-mallia, joka on muokattu markkinointimixistä vastaamaan sosiaalisen median vaatimuksia ja käytäntöjä.