Verkkokaupan perustaminen partiolaisille
Töyrylä, Timo (2014)
Töyrylä, Timo
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208667
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208667
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kuvata verkkokaupan käyttöönotto. Opinnäytetyössä esimerkkinä on käytetty Partiolaisten Suurjuhla2014:n oheismyyntiä tukevaa verkkokauppaa. Toimeksiannon mukaan kaupan piti olla kustannuksiltaan mahdollisimman edullinen. Työssä on käytetty avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmää ja siihen saatavaa ilmaista verkkokauppasovellusta. Työssä kiinnitetään huomiota myös verkkokaupan asiakashankintaan ja jälkimarkkinointiin. Asiakashankinnassa käytetään hakukoneoptimointia ja jälkimarkkinoinnissa uutiskirjettä. Esimerkin kauppaa käytetään tuotteiden ennakkomyyntiin ennen partiolaisten Suurjuhlaa 7. - 8.6.2014
Verkkokauppa on kilpailtua yritystoimintaa, ja tarvitsee onnistuakseen selkeän strategian. Opinnäyteyön teoriaosuudessa esitellään eri sähköisen markkinoinnin tapoja.
Markkinoinnin osalta opinnäytetyö käsittelee sähköisen markkinoinnin käyttämistä sekä asiakashankintaan että jälkimarkkinointiin. Jälkimarkkinoinnilla on suuri merkitys kaupan tulevaisuudelle, sillä olemassa olevasta asiakkaasta on helpompi pitää kiinni, kuin hankkia uusia. Uutiskirje on helppo ja edullinen tapa jälkimarkkinoinnin hoitamiseen. Opinnäytetyössä tutustutaan ilmaiseen uutiskirje-ohjelmistoon, jolla onnistuu tuhansien kuukausittaisten kirjeiden lähettäminen.
Työn tarkoituksena on helpottaa muiden edullista verkkokauppaa etsivien työtä.
Verkkokauppa on kilpailtua yritystoimintaa, ja tarvitsee onnistuakseen selkeän strategian. Opinnäyteyön teoriaosuudessa esitellään eri sähköisen markkinoinnin tapoja.
Markkinoinnin osalta opinnäytetyö käsittelee sähköisen markkinoinnin käyttämistä sekä asiakashankintaan että jälkimarkkinointiin. Jälkimarkkinoinnilla on suuri merkitys kaupan tulevaisuudelle, sillä olemassa olevasta asiakkaasta on helpompi pitää kiinni, kuin hankkia uusia. Uutiskirje on helppo ja edullinen tapa jälkimarkkinoinnin hoitamiseen. Opinnäytetyössä tutustutaan ilmaiseen uutiskirje-ohjelmistoon, jolla onnistuu tuhansien kuukausittaisten kirjeiden lähettäminen.
Työn tarkoituksena on helpottaa muiden edullista verkkokauppaa etsivien työtä.