Markkinointivideon tuottaminen Centria-ammattikorkeakoululle
Karjalainen, Tommi (2014)
Karjalainen, Tommi
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055900
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055900
Tiivistelmä
Markkinointivideoiden käyttö on vuosien mittaan lisääntynyt huomattavasti. Tämä on seurausta teknologian nopeasta kehittymisestä. Se on mahdollistanut mainosvideoiden helpon ja halvan tuottamisen sekä nopean levittämisen. Nykyään ihmisten on mahdollista seurata digitaalisia videoita melkein millä vain ja missä vain.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Centria ammattikorkeakoulun Kokkola-Pietarsaaren yksikkö. Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja tuottaa koululle markkinointivideo vuoden 2014 kevään yhteishakuun. Tavoitteena oli rakentaa video, joka olisi erityisesti nuorten hakijoiden kannalta mielenkiintoinen, humoristinen ja erilainen muusta ammattikorkeakoulun mainonnasta.
Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään oppilaitosmarkkinointia ja videon tuottamista sekä valmiin markkinointivideon hyväksikäyttöä osana visuaalista markkinointia. Opinnäytetyön toiminnallinen osio koostuu valmiista markkinointivideosta ja sen tuottamiseen pohjautuvasta raportoinnista.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi noin viiden minuutin markkinointivideo, joka kertoo tarinan opiskelijasta ja hänen ajastaan Centria ammattikorkeakoulussa. Videon tarina keskittyy päähenkilön opiskeluajan tärkeimpiin tapahtumiin ja Kokkolan opiskelijaelämään. Markkinointivideon teemoissa korostuvat ystävyys ja opiskeluaikojen tärkeys.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Centria ammattikorkeakoulun Kokkola-Pietarsaaren yksikkö. Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja tuottaa koululle markkinointivideo vuoden 2014 kevään yhteishakuun. Tavoitteena oli rakentaa video, joka olisi erityisesti nuorten hakijoiden kannalta mielenkiintoinen, humoristinen ja erilainen muusta ammattikorkeakoulun mainonnasta.
Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään oppilaitosmarkkinointia ja videon tuottamista sekä valmiin markkinointivideon hyväksikäyttöä osana visuaalista markkinointia. Opinnäytetyön toiminnallinen osio koostuu valmiista markkinointivideosta ja sen tuottamiseen pohjautuvasta raportoinnista.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi noin viiden minuutin markkinointivideo, joka kertoo tarinan opiskelijasta ja hänen ajastaan Centria ammattikorkeakoulussa. Videon tarina keskittyy päähenkilön opiskeluajan tärkeimpiin tapahtumiin ja Kokkolan opiskelijaelämään. Markkinointivideon teemoissa korostuvat ystävyys ja opiskeluaikojen tärkeys.