Digitaalinen markkinointi kansainvälisesti : case: Free News of the World, NSD Oy
Welling, Tommi (2014)
Welling, Tommi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055776
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055776
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on digitaalinen markkinointi ja digitaalisen markkinoinnin suunnittelu. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä digitaalinen markkinointisuunnitelma kansainvälisiä markkinoita varten uutissivustolle Free News of the World. Tässä opinnäytetyössä esitellään digitaalinen markkinointisuunnitelma, joka toteutettiin kesän 2013 aikana.
Markkinointisuunnitelman lisäksi työssä on teoreettinen viitekehys, jossa käsitellään digitaalisen markkinoinnin käsitteistä sosiaalisen median markkinointia, hakukoneoptimointia ja sähköpostimarkkinointia. Nämä markkinointikeinot olivat tärkeimpiä Free News of the Worldin digitaalisessa markkinoinnissa. Työssä selvitetään, millaista on tehokas digitaalinen markkinointi näissä kanavissa. Se on lyhyesti kuvattuna yhteisön luomista sosiaaliseen mediaan, myyvän viestipohjan tekemistä ja oikeiden avainsanojen käyttämistä hakukoneita ajatellen, mutta myös paljon muuta. Digitaalinen markkinointi on kohtuullisen halpaa, mutta se vaatii kuitenkin aina henkilöresursseja. Dialogin luonti asiakkaan kanssa on yksi suurimmista eroista perinteiseen markkinointiin verrattuna. Työn teoriaosuudessa myös tutkitaan asiakkaan kokemaa arvoa ja segmentointia digitaalisia medioita varten, jotka tukevat markkinointisuunnitelmaa. Näistä selvitetään, mitkä ovat asiakkaan arvomahdollisuudet ja mitä segmentoinnin erikoispiirteitä pitäisi ottaa huomioon, kun suunnittelee segmentointia digitaalista markkinointia varten.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa teoreettinen osuus on koottu useista eri lähteistä, joiden avulla selvitetään, mitä on tehokas digitaalinen markkinointi, arvon tuotto asiakkaalle ja segmentointi digitaalisiin medioihin. Empiirinen osuus eli markkinointisuunnitelma on tehty havainnointien ja keskustelujen perusteella ja teoreettinen osuus tarjoaa lukijalle helposti ymmärrettävää ja selkeää tietoa digitaalisesta markkinoinnista ja sen suunnittelusta. Teoreettinen osuus koostuu materiaalista, joka on kerätty kirjallisuudesta, internetistä, väitöskirjoista, päättötöistä ja erilaisista artikkeleista, joiden avulla selvitetään, millaista tehokas digitaalinen markkinointi on. Markkinointisuunnitelma on tehty teoreettisen osuuden pohjalta.
Markkinointisuunnitelman lisäksi työssä on teoreettinen viitekehys, jossa käsitellään digitaalisen markkinoinnin käsitteistä sosiaalisen median markkinointia, hakukoneoptimointia ja sähköpostimarkkinointia. Nämä markkinointikeinot olivat tärkeimpiä Free News of the Worldin digitaalisessa markkinoinnissa. Työssä selvitetään, millaista on tehokas digitaalinen markkinointi näissä kanavissa. Se on lyhyesti kuvattuna yhteisön luomista sosiaaliseen mediaan, myyvän viestipohjan tekemistä ja oikeiden avainsanojen käyttämistä hakukoneita ajatellen, mutta myös paljon muuta. Digitaalinen markkinointi on kohtuullisen halpaa, mutta se vaatii kuitenkin aina henkilöresursseja. Dialogin luonti asiakkaan kanssa on yksi suurimmista eroista perinteiseen markkinointiin verrattuna. Työn teoriaosuudessa myös tutkitaan asiakkaan kokemaa arvoa ja segmentointia digitaalisia medioita varten, jotka tukevat markkinointisuunnitelmaa. Näistä selvitetään, mitkä ovat asiakkaan arvomahdollisuudet ja mitä segmentoinnin erikoispiirteitä pitäisi ottaa huomioon, kun suunnittelee segmentointia digitaalista markkinointia varten.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa teoreettinen osuus on koottu useista eri lähteistä, joiden avulla selvitetään, mitä on tehokas digitaalinen markkinointi, arvon tuotto asiakkaalle ja segmentointi digitaalisiin medioihin. Empiirinen osuus eli markkinointisuunnitelma on tehty havainnointien ja keskustelujen perusteella ja teoreettinen osuus tarjoaa lukijalle helposti ymmärrettävää ja selkeää tietoa digitaalisesta markkinoinnista ja sen suunnittelusta. Teoreettinen osuus koostuu materiaalista, joka on kerätty kirjallisuudesta, internetistä, väitöskirjoista, päättötöistä ja erilaisista artikkeleista, joiden avulla selvitetään, millaista tehokas digitaalinen markkinointi on. Markkinointisuunnitelma on tehty teoreettisen osuuden pohjalta.