Tutkimus yökerhon kohderymästä : Night Club Fiona Oy:n mainonta ja markkinointi sosiaalisessa mediassa
Kullberg, Lasse (2014)
Kullberg, Lasse
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404244767
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404244767
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Oulussa sijaitsevan yökerhon kohderyhmään kuuluvien asiakkaiden käyttäytymistä mainonnan ja markkinoinnin suhteen, sosiaalisessa mediassa. Yökerhon mainonnassa oli otettava huomioon osittain hankalakin alkoholilainsäädäntö. Tutkimustuloksissa saatiin selville, että suurin osa yökerhon asiakasryhmistä oli 18-20 –vuotiaita, joiden eniten käyttämä sosiaalisen median kanava oli Facebook sekä ystävien välityksellä saatu informaatio. Tärkeimmäksi yökerhon valintaperusteiksi nousivat yökerhon tarjoukset sekä musiikki. Näitä tutkimustulosten osa-alueita käyttämällä saatiin valikoitua sopivin sosiaalisen median kanava, ja sopivin tapa mainostukseen ja markkinointiin.