LOISTAVAA DRAAMAA! – DRAAMAKASVATUSTA VARHAISKASVATUKSESSA : Draamatyöpajat Loistavaa kulttuuriviikolla 2012
Uunila, Eija; Honkala, Katja (2014)
Uunila, Eija
Honkala, Katja
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404154360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404154360
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on projektityyppinen opinnäytetyö, jonka tilaajana toimi Kokkolan kaupungin varhaiskasvatus. Opinnäytetyössä suunniteltiin, toteutettiin, arvioitiin ja raportoitiin Loistavaa Draamaa! -projekti. Projektin avulla tarjottiin lapsille mahdollisuus osallistua iloiseen draamakokemukseen. Opinnäytetyön tekijöiden tarkoituksena on edistää ilmaisukasvatuksen merkitystä varhaiskasvatuksen kentällä.
Kokkolan kaupungissa järjestetään vuosittain Lasten ja nuorten kulttuuriviikko, jonka tarkoituksena on antaa lapsille, nuorille ja heidän perheilleen mahdollisuuden tutustua Kokkolan kaupungin kulttuuritarjontaan. Opinnäytetyönä suunnittelimme 4-5 -vuotiaille suunnatut draamatyöpajat osana vuoden 2012 kulttuuriviikkoa. Toteutimme opinnäytetyön toiminnallisen osuuden seitsemänä eri interventiona viidessä varhaiskasvatusyksikössä ympäri Kokkolaa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa toiminnallinen osuus ja arvioida sen toimivuutta osana Loistavaa! -viikkoa. Tavoitteena oli edistää lasten osallisuutta ja tuoda uusia näkökulmia ilmaisukasvatuksen toteuttamiseen varhaiskasvatuksessa.
Kokkolan kaupungissa järjestetään vuosittain Lasten ja nuorten kulttuuriviikko, jonka tarkoituksena on antaa lapsille, nuorille ja heidän perheilleen mahdollisuuden tutustua Kokkolan kaupungin kulttuuritarjontaan. Opinnäytetyönä suunnittelimme 4-5 -vuotiaille suunnatut draamatyöpajat osana vuoden 2012 kulttuuriviikkoa. Toteutimme opinnäytetyön toiminnallisen osuuden seitsemänä eri interventiona viidessä varhaiskasvatusyksikössä ympäri Kokkolaa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa toiminnallinen osuus ja arvioida sen toimivuutta osana Loistavaa! -viikkoa. Tavoitteena oli edistää lasten osallisuutta ja tuoda uusia näkökulmia ilmaisukasvatuksen toteuttamiseen varhaiskasvatuksessa.