Henkilökohtainen kasvu myynnilliseen asiakaspalveluun
Ahola, Monna (2014)
Ahola, Monna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404154340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404154340
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on henkilökohtainen kasvutarina asiakaspalvelijasta myynnilliseksi asiakaspalvelijaksi. Aihe syntyi, kun kirjoittaja pohti omaa henkilökohtaista ammatillista kehitystään ja koulun vaikutusta työpersoonan kehitykseen.
Työn tavoitteena on tarkastella omaa henkilökohtaista kehitystä aikaisempiin työvuosiin ja koulun aikana toteutettuun työskentelyyn nojaten.
Teoreettinen viitekehys käsittää myyntiprosessin, tarvekartoituksen, vastaväitteiden käsittelyn sekä palvelu- ja asiakaskokemuksen. Nämä aiheet kirjoittaja valitsi sen perusteella, minkä on kokenut vaikuttavan eniten omaan ammatilliseen kehitykseen koulun aikana sekä missä on vielä kehitettävää.
Portfolio-osuudessa tarkastellaan kirjoittajan ammatillista lähtötilannetta ja nykyhetkeä ja sen tuloksena syntyi henkilökohtainen kehittämissuunnitelma oman myynnillisen asiakaspalvelun parantamiseksi.
Tarkoituksena on antaa teoriapohjaa sekä opinnäytetyöprosessin tuloksena syntynyttä portfoliota hyödyntäen lukijoille mahdollisuus tarkastella omaa kehitystään sekä ehkä löytää omia kehityskohteitaan asiakaspalvelijana.
Työ toteutettiin aikavälillä tammi-maaliskuu 2014.
Työn tavoitteena on tarkastella omaa henkilökohtaista kehitystä aikaisempiin työvuosiin ja koulun aikana toteutettuun työskentelyyn nojaten.
Teoreettinen viitekehys käsittää myyntiprosessin, tarvekartoituksen, vastaväitteiden käsittelyn sekä palvelu- ja asiakaskokemuksen. Nämä aiheet kirjoittaja valitsi sen perusteella, minkä on kokenut vaikuttavan eniten omaan ammatilliseen kehitykseen koulun aikana sekä missä on vielä kehitettävää.
Portfolio-osuudessa tarkastellaan kirjoittajan ammatillista lähtötilannetta ja nykyhetkeä ja sen tuloksena syntyi henkilökohtainen kehittämissuunnitelma oman myynnillisen asiakaspalvelun parantamiseksi.
Tarkoituksena on antaa teoriapohjaa sekä opinnäytetyöprosessin tuloksena syntynyttä portfoliota hyödyntäen lukijoille mahdollisuus tarkastella omaa kehitystään sekä ehkä löytää omia kehityskohteitaan asiakaspalvelijana.
Työ toteutettiin aikavälillä tammi-maaliskuu 2014.