DISCOVER FANTASEA : Using Social Media and Websites as a Marketing Tool
Puukangas, Marjo (2014)
Puukangas, Marjo
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404104132
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404104132
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli luoda oppaat Fantasea Parkin markkinoinnin kehittämiseen sosiaalisessa mediassa ja yrityksen nettisivuilla, sekä Facebook-ohjeistus työntekijöille. Oppaat olivat tarpeellisia koska ne parantavat yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa ja nettisivuilla, sekä antavat työntekijöille ohjeet Facebookin käyttöön.
Opinnäytetyön päämäärän saavuttamiseksi tutkittiin Fantasea Parkin nykytilannetta ja heidän markkinointiaan, tutkimuksen teoriaa, johtamista, markkinointia, sosiaalista mediaa ja verkkosivustoja. Lisäksi toteutettiin kvalitatiivinen tekstianalyysi alueellisista vesipuistoista vertailuanalyysin muodossa.
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytetyö sisältää teksti-analyysin, joka toteutettiin vertailuanalyysi tutkimuksena Fantasea Park Pietarsaaren, VesiVeijari Kokkolan, JukuPark Kalajoen ja Tropiclandia Vaasan välillä. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada tietoa, siitä miten yritykset hyödyntävät Facebookia, Twitteriä ja yrityksen nettisivuja ja kuinka kehittää niiden markkinointia.
Opinnäytetyö projektin tuotoksena luotiin kolme opasta; Facebook-ohjeistus, Työntekijöiden Facebook-ohjeistus ja Nettisivujen ohjeistus. Oppaat otetaan käyttöön keväästä 2014 lähtien.
Opinnäytetyön päämäärän saavuttamiseksi tutkittiin Fantasea Parkin nykytilannetta ja heidän markkinointiaan, tutkimuksen teoriaa, johtamista, markkinointia, sosiaalista mediaa ja verkkosivustoja. Lisäksi toteutettiin kvalitatiivinen tekstianalyysi alueellisista vesipuistoista vertailuanalyysin muodossa.
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytetyö sisältää teksti-analyysin, joka toteutettiin vertailuanalyysi tutkimuksena Fantasea Park Pietarsaaren, VesiVeijari Kokkolan, JukuPark Kalajoen ja Tropiclandia Vaasan välillä. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada tietoa, siitä miten yritykset hyödyntävät Facebookia, Twitteriä ja yrityksen nettisivuja ja kuinka kehittää niiden markkinointia.
Opinnäytetyö projektin tuotoksena luotiin kolme opasta; Facebook-ohjeistus, Työntekijöiden Facebook-ohjeistus ja Nettisivujen ohjeistus. Oppaat otetaan käyttöön keväästä 2014 lähtien.