Kanta-asiakasohjelman hyödyntäminen
Ilkhanizadeh, Hero; Al-Wattar, Annes (2014)
Ilkhanizadeh, Hero
Al-Wattar, Annes
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404033830
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404033830
Tiivistelmä
Yritys x:n toiminta perustuu elektroniikkatuotteiden huoltoon ja jälleenmyyntiin. Tutkimustehtävänä oli tutkia, millä tavoin kanta-asiakasohjelmaa voidaan hyödyntää yrityksen näkökulmasta parhaiten. Tutkimuksen kyselyssä kysyttiin kehitysideoita työntekijöiltä.
Tavoitteena oli sitouttaa asiakkaita yritys x:ään hyödyntämällä olemassa olevaa kanta-asiakasohjelmaa. Tarkoituksena oli kysellä työntekijöiltä kehitysideoita, jotka liittyvät kanta-asiakasohjelman hyödyntämiseen. Saamamme kehitysideat hyödyttivät sekä asiakkaita että yritystä.
Tutkimusmenetelmänä käytimme teemahaastattelua. Haastattelimme yritys x:n työntekijöitä yksitellen, minkä jälkeen litteroimme vastaukset.
Tutkimustulosten perusteella selvisi kaksi tärkeää asiaa, jotka liittyvät eritys x:n kanta-asiakasohjelman hyödyntämiseen. Kaksi tärkeintä asiaa, jotka tulivat tutkimuksen kautta
esiin, olivat markkinointi ja kanta-asiakasohjelman etujen tärkeys. Markkinoimalla kanta-asiakasohjelmaa ja kehittämällä kanta-asiakasohjelman etuja kanta-asiakkaille yritys x voi
hyödyntää olemassa olevaa kanta-asiakasohjelmaa enemmän.
Tavoitteena oli sitouttaa asiakkaita yritys x:ään hyödyntämällä olemassa olevaa kanta-asiakasohjelmaa. Tarkoituksena oli kysellä työntekijöiltä kehitysideoita, jotka liittyvät kanta-asiakasohjelman hyödyntämiseen. Saamamme kehitysideat hyödyttivät sekä asiakkaita että yritystä.
Tutkimusmenetelmänä käytimme teemahaastattelua. Haastattelimme yritys x:n työntekijöitä yksitellen, minkä jälkeen litteroimme vastaukset.
Tutkimustulosten perusteella selvisi kaksi tärkeää asiaa, jotka liittyvät eritys x:n kanta-asiakasohjelman hyödyntämiseen. Kaksi tärkeintä asiaa, jotka tulivat tutkimuksen kautta
esiin, olivat markkinointi ja kanta-asiakasohjelman etujen tärkeys. Markkinoimalla kanta-asiakasohjelmaa ja kehittämällä kanta-asiakasohjelman etuja kanta-asiakkaille yritys x voi
hyödyntää olemassa olevaa kanta-asiakasohjelmaa enemmän.