Asiakastyytyväisyyskysely K-raudan messupäiville
Anttila, Jonne (2014)
Anttila, Jonne
Oulun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403273564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403273564
Tiivistelmä
Tässä työssä suoritettiin asiakastyytyväisyystutkimus K-rauta Äimäraution messuilla 12.10.2013. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, haastattelulla sekä havannoimalla paikanpäällä. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää asiakastyytyväisyyden nykytila sekä saada selville ne asiat, joissa on parannettavaa nimenomaan tulevia erikoispäiviä/messuja ajatellen. Saatujen tulosten pohjalta pohdittiin konkreettisia kehitystoimia asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Tulosten perusteella jatkossa suunnitellaan entistä parempi ja kiinnostavampi messuorganisaatio.
Tutkimus suoritettiin K-rauta Äimärautiolla 12.10.2013. Vastaukset saatin kyselylomakkeen, omien havaintojen sekä erillisen haastattelun perusteella. Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus, jonka pohjalle tehtiin kyselylomake yhdessä K-rauta Äimäraution hankintapäällillö Arto Tepon kanssa. Otanta oli 99 henkilöä, joka oli riittävä antamaan kuvan koko messuväestä.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui markkinoinnin, menekinedistämisen (messut), asiakassuhteiden sekä myyjän työn arviointiin eri näkökulmista. Teoriaosuus käsitteli myös messuosallistamisen sekä asiakaspalvelun eri elementtejä.
Tutkimustulokset antoivat positiivisen kuvan K-rauta Äimäraution messukäytännöistä. Parannettavaa silti riittää ja varsinkin eri käytäntöjen hyödyt ja haitat ovat jääneet vähäiselle tutkimiselle. Vaikka K-rauta Äimäraution perusasiat messuosallistamisessa ovat kunnossa kävi tutkimuksessa ilmi, että kaikki messukävijät eivät olleet alkuunkaan tyytyväisiä K-raudan toimintaan.
Tutkimus suoritettiin K-rauta Äimärautiolla 12.10.2013. Vastaukset saatin kyselylomakkeen, omien havaintojen sekä erillisen haastattelun perusteella. Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus, jonka pohjalle tehtiin kyselylomake yhdessä K-rauta Äimäraution hankintapäällillö Arto Tepon kanssa. Otanta oli 99 henkilöä, joka oli riittävä antamaan kuvan koko messuväestä.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui markkinoinnin, menekinedistämisen (messut), asiakassuhteiden sekä myyjän työn arviointiin eri näkökulmista. Teoriaosuus käsitteli myös messuosallistamisen sekä asiakaspalvelun eri elementtejä.
Tutkimustulokset antoivat positiivisen kuvan K-rauta Äimäraution messukäytännöistä. Parannettavaa silti riittää ja varsinkin eri käytäntöjen hyödyt ja haitat ovat jääneet vähäiselle tutkimiselle. Vaikka K-rauta Äimäraution perusasiat messuosallistamisessa ovat kunnossa kävi tutkimuksessa ilmi, että kaikki messukävijät eivät olleet alkuunkaan tyytyväisiä K-raudan toimintaan.