Pienyrityksen markkinointiviestinnän kehittäminen : case: Kymen JRT-Rakenne Oy
Vesalainen, Tero (2014)
Vesalainen, Tero
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403113016
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403113016
Tiivistelmä
Markkinointiviestintä on yksi tärkeimmistä yrityksen liiketoiminnan osa-alueista. Onnistuneella viestinnällä voidaan luoda positiivisia mielikuvia yrityksen tuotteista tai palveluista, millä vaikutetaan suoraan myyntiin. Yrityksen tulee myös osata kehittää ja uudistaa markkinointiviestintäänsä sekä visuaalisuuttaan, jotta se voisi menestyä pitkällä aikavälillä.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on kouvolalainen ilmastointiurakointia harjoittava Kymen JRT-Rakenne Oy. Yritys halusi uudistaa markkinointiviestintäänsä ja visuaalisuuttaan 25-vuotisjuhlansa kunniaksi, minkä seurauksena yritykselle suunniteltiin uusi ilme liikemerkeistä ja väreistä lähtien. Projektin tuloksena syntyi uusi yrityksen näköinen ja raikas visuaalinen identiteetti sekä tiettyjä yrityksen tarvitsemia markkinointimateriaaleja.
Ensimmäisessä kappaleessa kuvataan opinnäytetyön lähtökohdat ja tavoitteet sekä tärkeimmät tiedot toimeksiantajana toimivasta yrityksestä. Toisessa kappaleessa käsitellään jokaisen yksittäisen markkinointiviestinnän osa-alueen perusominaisuuksia teoriatiedon pohjalta. Jokaisen osan lopussa on esitelty lyhyesti ideoita sovellettavaksi toimeksiantajan tarpeisiin.
Uusien visuaalisten elementtien ja markkinointimateriaalien syntyprosessi ja lopputulokset on kuvattu kolmannessa kappaleessa teoriaan tukeutuen. Valmiit markkinointimateriaalit ovat yrityksen käytettävissä sellaisinaan. Myös ohjeet kirjasintyypeistä ja väreistä on eritelty tulevaisuuden materiaaleja varten, mitä yritys voi omatoimisesti hyödyntää tarpeen vaatiessa. Neljäs kappale tiivistää opinnäytetyön keskeisimmät tulokset ja arvioi sen onnistuneisuutta.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on kouvolalainen ilmastointiurakointia harjoittava Kymen JRT-Rakenne Oy. Yritys halusi uudistaa markkinointiviestintäänsä ja visuaalisuuttaan 25-vuotisjuhlansa kunniaksi, minkä seurauksena yritykselle suunniteltiin uusi ilme liikemerkeistä ja väreistä lähtien. Projektin tuloksena syntyi uusi yrityksen näköinen ja raikas visuaalinen identiteetti sekä tiettyjä yrityksen tarvitsemia markkinointimateriaaleja.
Ensimmäisessä kappaleessa kuvataan opinnäytetyön lähtökohdat ja tavoitteet sekä tärkeimmät tiedot toimeksiantajana toimivasta yrityksestä. Toisessa kappaleessa käsitellään jokaisen yksittäisen markkinointiviestinnän osa-alueen perusominaisuuksia teoriatiedon pohjalta. Jokaisen osan lopussa on esitelty lyhyesti ideoita sovellettavaksi toimeksiantajan tarpeisiin.
Uusien visuaalisten elementtien ja markkinointimateriaalien syntyprosessi ja lopputulokset on kuvattu kolmannessa kappaleessa teoriaan tukeutuen. Valmiit markkinointimateriaalit ovat yrityksen käytettävissä sellaisinaan. Myös ohjeet kirjasintyypeistä ja väreistä on eritelty tulevaisuuden materiaaleja varten, mitä yritys voi omatoimisesti hyödyntää tarpeen vaatiessa. Neljäs kappale tiivistää opinnäytetyön keskeisimmät tulokset ja arvioi sen onnistuneisuutta.