Markkinointisuunnitelma Subway Joensuulle
Kettunen, Henna (2014)
Kettunen, Henna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403113009
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403113009
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointisuunnitelman laatiminen Subway Joensuulle. Subway on pikaruokaravintola, joka tarjoaa tuoreilla raaka-aineilla täytettyä leipää, jota kutsutaan nimellä Subi®. Ensimmäinen Subway-ravintola perustettiin Joensuuhun vuonna 2008. Tällä hetkellä Joensuussa on kolme Subway-ravintolaa. Subwaylle ei ole aikaisemmin tehty kokonaisvaltaista markkinointisuunnitelmaa.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä hyödyntäen yrittäjän haastatteluja, kirjallista ja digitaalista teoriatietoa sekä valmiita toimialan ja maakunnan tutkimuksia. Työ koostuu empiirisistä havainnoinneista ja teoriapohjasta.
Subwayn markkinointisuunnitelma sisältää lähtökohta-analyysit, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinojen pohjalta laaditut toiminta- ja kehitysehdotukset sekä seurannan. Markkinointisuunnitelmaa yritys hyödyntää lisänä franchising-ketjun omaa markkinointia.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä hyödyntäen yrittäjän haastatteluja, kirjallista ja digitaalista teoriatietoa sekä valmiita toimialan ja maakunnan tutkimuksia. Työ koostuu empiirisistä havainnoinneista ja teoriapohjasta.
Subwayn markkinointisuunnitelma sisältää lähtökohta-analyysit, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinojen pohjalta laaditut toiminta- ja kehitysehdotukset sekä seurannan. Markkinointisuunnitelmaa yritys hyödyntää lisänä franchising-ketjun omaa markkinointia.