Grafiikan ohjelmointia Android-peliprojektissa (Canvas ja OpenGL ES 1.0)
Rissanen, Joni (2014)
Rissanen, Joni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403052868
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403052868
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kertoo tekemästäni peliprojektista Android-käyttöjärjestelmälle, keskittyen graafisen puolen ohjelmointiin. Projekti on tehty kahdella eri tavalla; ensin tehden grafiikat Canvas-luokkaa käyttäen, sitten käyttäen OpenGL ES 1.0-ohjelmointirajapintaa. Tässä opinnäytetyössä vertaillaan näitä kahta menetelmää aloittelevan Android-ohjelmoijan näkökulmasta.
Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa neuvoja muille aloitteleville Android-ohjelmoijille ja valmistaa heitä mahdollisesti eteen tuleviin ongelmiin, joita itselleni on tullut vastaan projektia tehdessäni.
Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa neuvoja muille aloitteleville Android-ohjelmoijille ja valmistaa heitä mahdollisesti eteen tuleviin ongelmiin, joita itselleni on tullut vastaan projektia tehdessäni.