INBOUND -MARKKINOINNIN HYÖDYNTÄMINEN FLOWWI MAGAZINEN TUNNETTUUDEN PARANTAMISEKSI
Suomäki, Tiina (2013)
Suomäki, Tiina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402242614
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402242614
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan Flowwi Street Dance Culture Magazinen päätoimittaja Johanna Hurmeen kanssa.
Tutkimuksessa haettiin vastauksia seuraaviin kysymyksiin
”Mitkä ovat kohderyhmille sopivimmat markkinointikanavat?” ja ”Millaista on katukulttuurista kiinnostuneiden ostokäyttäytyminen internetissä?”
Opinnäytetyön tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Flowwi Magazinen markkinoinnin asiakaslähtöisyyttä ja markkinointiviestin kohdistamista oikeille ihmisille, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös löytää keinoja Flowwi Magazine - verkkolehden tunnettuuden parantamiseksi.
Tutkimus tehtiin monimenetelmätekniikan avulla. Kvantitatiivisen Digium - kyselyn avulla haluttiin selvittää kohderyhmän ostokäyttäytymistä internetissä sekä heidän käyttämiään markkinointikanavia. Aineistoa täydennettiin kvalitatiivisilla teema- ja sähköpostihaastatteluilla. Näiden aineistojen tueksi analysoitiin Flowwi Magazinen sivustoliikennettä ja hakusanoja.
Tutkimuksen perusteella saatiin selville, että sähköisistä markkinointikanavista sosiaalinen media (esimerkiksi Facebook) soveltuu hyvin kohderyhmälle. Internetissä olevan tiedon maksullisuus aiheuttaa haasteita kohderyhmän keskuudessa.
Tutkimuksen tuloksista syntyneitä johtopäätöksiä tullaan hyödyntämään parhaillaan käynnissä olevassa Flowwi Magazine - verkkolehden ja internet-sivuston päivitysprosessissa.
Tutkimuksessa haettiin vastauksia seuraaviin kysymyksiin
”Mitkä ovat kohderyhmille sopivimmat markkinointikanavat?” ja ”Millaista on katukulttuurista kiinnostuneiden ostokäyttäytyminen internetissä?”
Opinnäytetyön tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Flowwi Magazinen markkinoinnin asiakaslähtöisyyttä ja markkinointiviestin kohdistamista oikeille ihmisille, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös löytää keinoja Flowwi Magazine - verkkolehden tunnettuuden parantamiseksi.
Tutkimus tehtiin monimenetelmätekniikan avulla. Kvantitatiivisen Digium - kyselyn avulla haluttiin selvittää kohderyhmän ostokäyttäytymistä internetissä sekä heidän käyttämiään markkinointikanavia. Aineistoa täydennettiin kvalitatiivisilla teema- ja sähköpostihaastatteluilla. Näiden aineistojen tueksi analysoitiin Flowwi Magazinen sivustoliikennettä ja hakusanoja.
Tutkimuksen perusteella saatiin selville, että sähköisistä markkinointikanavista sosiaalinen media (esimerkiksi Facebook) soveltuu hyvin kohderyhmälle. Internetissä olevan tiedon maksullisuus aiheuttaa haasteita kohderyhmän keskuudessa.
Tutkimuksen tuloksista syntyneitä johtopäätöksiä tullaan hyödyntämään parhaillaan käynnissä olevassa Flowwi Magazine - verkkolehden ja internet-sivuston päivitysprosessissa.