Palveluliiketoiminnan kehittäminen
Vartiainen, Sami (2014)
Vartiainen, Sami
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402232564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402232564
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutustua Junttan Oy:n palveluliiketoiminnan nykytilaan ja löytää nykytilasta toiminnan kohteita, joita voitaisiin tehostaa. Koska palveluliiketoiminta on kokonaisuutena laaja osa-alue, rajattiin kehittymistoimet muutamaan ydinprosessiin, joista uskotaan olevan suurin hyöty yrityksen nopealle palveluliiketoiminnan kehitykselle. Tärkein kehittämiskohde katsottiin olevan asiakastiedon kerääminen ja hyödyntäminen. Samalla pyrittiin kartoittamaan uusia ja valmiiksi käytössä olevia palveluita, joiden kehittäminen ja tarvittaessa käyttöönotto toiminnassa voisi lisätä Junttan Oy:n arvontuotantoprosessia sekä yrityksen että asiakkaiden näkökulmasta.
Työ aloitettiin kuvaamalla asiakkuutta ja sen vaiheita sekä asiakastiedon hallintaa ja hyödyntämistä
palveluliiketoiminnassa. Ulkoistettu asiakasrajapinta Junttan Oy:n palveluliiketoiminnan osalta asettaa suuria haasteita asiakastiedon keräämiselle ja tehokkaalle hyödyntämiselle yrityksen toiminnoissa.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimintaa tehostavia tuotekokonaisuuksia, joita Junttan Oy pystyy tehokkaasti markkinoimaan ja myymään palveluverkostolle ja asiakkaille.
Työ aloitettiin kuvaamalla asiakkuutta ja sen vaiheita sekä asiakastiedon hallintaa ja hyödyntämistä
palveluliiketoiminnassa. Ulkoistettu asiakasrajapinta Junttan Oy:n palveluliiketoiminnan osalta asettaa suuria haasteita asiakastiedon keräämiselle ja tehokkaalle hyödyntämiselle yrityksen toiminnoissa.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimintaa tehostavia tuotekokonaisuuksia, joita Junttan Oy pystyy tehokkaasti markkinoimaan ja myymään palveluverkostolle ja asiakkaille.