Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruusun imago ja tunnettuus
Pynnönen, Suvi (2014)
Pynnönen, Suvi
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402202477
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402202477
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Suvi Pynnönen. Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruusun imago ja tunnettuus. Pieksämäki, kevät 2014, 44s., 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, sosiaalialan koulutusohjelma, diakonisen sosiaalityön
suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + diakonian virkakelpoisuus.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälainen imago Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruusulla on nykyisten yhteistyökumppaneiden sekä mahdollisten tulevien yhteistyökumppaneiden keskuudessa ja kuinka hyvin Ruusun palvelut tunnetaan eri alueilla. Kyselyn avulla Ruusu saa tietoa siitä, kuinka hyvin heidät tunnetaan ja minkälaisena palveluntuottajana heitä pidetään. Saatujen tietojen perusteella Ruusu pystyy kohdentamaan mainontaansa sekä kehittämään toimintaansa. Kysely lähetettiin kuuden maakunnan kuntiin ja suunnattiin sosiaalityöntekijöille, jotka vastaavat kuntansa lastensuojelusta. Vastaajat olivat Ruusun nykyisiä sekä mahdollisesti tulevia yhteistyökumppaneita.
Teoriaosuudessa käsittelen ensin imagoa ja tunnettuutta sekä lastensuojelua. Kerron myös Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruususta ja tutkimuksestani. Tutkimus on pääosin kvantitatiivinen. Kysely toteutettiin internetissä Webropolkyselyllä. Samalla ohjelmalla sain koottua tulokset yhteen ja laadittua raportin. Tulosten perusteella Ruusun imago ja palvelun laatu ovat hyvät. Kehitettävääkin löytyi, Ruusua ei pidetty kovinkaan modernina.
Asiasanat: kvantitatiivinen tutkimus, imago, tunnettuus, lastensuojelu, kristilliset arvot
Suvi Pynnönen. Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruusun imago ja tunnettuus. Pieksämäki, kevät 2014, 44s., 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, sosiaalialan koulutusohjelma, diakonisen sosiaalityön
suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + diakonian virkakelpoisuus.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälainen imago Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruusulla on nykyisten yhteistyökumppaneiden sekä mahdollisten tulevien yhteistyökumppaneiden keskuudessa ja kuinka hyvin Ruusun palvelut tunnetaan eri alueilla. Kyselyn avulla Ruusu saa tietoa siitä, kuinka hyvin heidät tunnetaan ja minkälaisena palveluntuottajana heitä pidetään. Saatujen tietojen perusteella Ruusu pystyy kohdentamaan mainontaansa sekä kehittämään toimintaansa. Kysely lähetettiin kuuden maakunnan kuntiin ja suunnattiin sosiaalityöntekijöille, jotka vastaavat kuntansa lastensuojelusta. Vastaajat olivat Ruusun nykyisiä sekä mahdollisesti tulevia yhteistyökumppaneita.
Teoriaosuudessa käsittelen ensin imagoa ja tunnettuutta sekä lastensuojelua. Kerron myös Lapsi- ja perhepalvelukeskus Ruususta ja tutkimuksestani. Tutkimus on pääosin kvantitatiivinen. Kysely toteutettiin internetissä Webropolkyselyllä. Samalla ohjelmalla sain koottua tulokset yhteen ja laadittua raportin. Tulosten perusteella Ruusun imago ja palvelun laatu ovat hyvät. Kehitettävääkin löytyi, Ruusua ei pidetty kovinkaan modernina.
Asiasanat: kvantitatiivinen tutkimus, imago, tunnettuus, lastensuojelu, kristilliset arvot