Differences in Customers’ Purchase Decision Motivations between Early and Late Bookings of a Package Holiday
Waligóra, Anna (2014)
Waligóra, Anna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401211582
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401211582
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli tutkia, ketkä päättävät ostaa pakettimatkoja etukä-teen tai viime hetkellä, ja miksi. Työn tarkoituksena oli selvittää ne asiat, jotka vaikuttavat kuluttajan päätöksentekoon eniten. Teoreettinen taustatyö koostuu tavanomaisista määritelmistä turismista, turistista, turistin persoonallisuuksista, pakettimatkasta, matkustamisen motivaatioista ja ostopäätösprosessista. Tämän jälkeen kaikki tutkitut konseptit yhdistettiin, ja niihin perustuen luotiin hypoteeseja. Tämän työn tutkimusmetodiksi valittiin internet-kysely, joka välitettiin matkailuun liittyvillä internet-foorumeilla. Määrällinen tutkimus ja kerätty tieto antoivat keinon tutkia väitteitä. Tutkimuksesta saadut tulokset tukevat kahtatoista väittämää kahdeksantoista väittämän joukosta. Tutkimuksen tulokset eivät tukeneet jäljelle jääneitä kuutta väittämää. Lopputulosten perusteella, tehtiin lyhyet kuvaukset turisteista, jotka varaavat matkan etukäteen ja viime hetkellä.