Liiketoimintasuunnitelman laatiminen kolarikorjaamo Satakunnan Autopelti Ky:lle
Salmi, Severi (2013)
Salmi, Severi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401091143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401091143
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on liiketoimintasuunnitelman tekeminen jo olemassa olevalle yritykselle. Kolarikorjaamo Satakunnan Autopelti Ky:n omistaa isoveljeni, joka osti yrityksen vajaa kaksi vuotta sitten. Liiketoimintasuunnitelman tavoitteena on lisätä yrityksen tuottoa, kasvattaa yrityksen tunnettuutta sekä kaavailla uusia hankkeita kuten toimitilojen laajentamista, uusien laitteiden hankkimista ja uusien työntekijöiden palkkaamista.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkastelen tutkimuksen tarkoitusta ja tavoitteita sekä liiketoimintasuunnitelmaa ja sen merkitystä. Tämän jälkeen käydään läpi, mitä on yrittäminen ja mitkä ovat yrityksen perustiedot. Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää myös SWOT-analyysin sekä markkinointisuunnitelman ja yrityksen liikeidean sekä strategian analysoinnin.
Opinnäytetyön case-osuudessa esittelen yrityksen tuottoa parantavia uudistuksia ja hankkeita, kuten markkinoinnin lisääminen internettiä ja muita markkinointikanavia käyttäen, uusien koneiden hankkimista sekä uusien työntekijöiden palkkaamista. Lisäksi kaavailen uuden laajemman liiketilan hankkimista ja sen tuomia etuja.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkastelen tutkimuksen tarkoitusta ja tavoitteita sekä liiketoimintasuunnitelmaa ja sen merkitystä. Tämän jälkeen käydään läpi, mitä on yrittäminen ja mitkä ovat yrityksen perustiedot. Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää myös SWOT-analyysin sekä markkinointisuunnitelman ja yrityksen liikeidean sekä strategian analysoinnin.
Opinnäytetyön case-osuudessa esittelen yrityksen tuottoa parantavia uudistuksia ja hankkeita, kuten markkinoinnin lisääminen internettiä ja muita markkinointikanavia käyttäen, uusien koneiden hankkimista sekä uusien työntekijöiden palkkaamista. Lisäksi kaavailen uuden laajemman liiketilan hankkimista ja sen tuomia etuja.