Myynnin työkalu verkkopalvelulle : Landing page
Palmroth, Allan (2013)
Palmroth, Allan
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321161
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantona oli koota tietoa nykyaikaisen ja toimivan myyntiä ja markkinointia avustavan WWW-myyntisivun rakenteesta, ulkoasusta ja keskeisimmistä periaatteista. Tutkimuksessa kartoitettiin piirteitä, joita menestyvältä markkinointisivuilta tulisi löytyä. Tutkimustehtävänä oli selvittää eri tietolähteistä toimivia ratkaisuja markkinointisivun teoriaan, ja mahdollisuus viedä opittu tieto käytäntöön helposti. Tutkimuksen jälkeen tehtiin ulkoasusuunnitelma markkinointisivulle löydetyn teorian pohjalta.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Raine Luntta Extempo osuuskunnasta. Luntta on osallisena projektissa, jossa toteutettiin verkkopalvelu muun muassa Tampereen ammattikorkeakoulun yrittäjyyden yksikölle, Proakatemialle. Verkkopalvelun nimi on Alumni Galleria, ja sen tavoite on edistää alumnien tiedon ja taidon välitystä nykyisille Proakatemian opiskelijoille. Verkkopalvelu tuotteistetaan myöhemmässä vaiheessa Kojako Galleriaksi, ja sitä tullaan myymään eri korkeakouluille ja yrityksille.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että vaikka markkinointisivu ei varsinkaan Suomessa ole vielä vakiintunut markkinointiväline, sen toiminnallisuudesta ja teoriasta on olemassa riittävästi tietoa esimerkiksi ulkomaisissa blogikirjoituksissa. Ulkoasusuunnitelmaa tehtäessä on käytetty löydettyä tietoa markkinointisivun keskeisimmistä ohjeistuksista.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Raine Luntta Extempo osuuskunnasta. Luntta on osallisena projektissa, jossa toteutettiin verkkopalvelu muun muassa Tampereen ammattikorkeakoulun yrittäjyyden yksikölle, Proakatemialle. Verkkopalvelun nimi on Alumni Galleria, ja sen tavoite on edistää alumnien tiedon ja taidon välitystä nykyisille Proakatemian opiskelijoille. Verkkopalvelu tuotteistetaan myöhemmässä vaiheessa Kojako Galleriaksi, ja sitä tullaan myymään eri korkeakouluille ja yrityksille.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että vaikka markkinointisivu ei varsinkaan Suomessa ole vielä vakiintunut markkinointiväline, sen toiminnallisuudesta ja teoriasta on olemassa riittävästi tietoa esimerkiksi ulkomaisissa blogikirjoituksissa. Ulkoasusuunnitelmaa tehtäessä on käytetty löydettyä tietoa markkinointisivun keskeisimmistä ohjeistuksista.