Mustavaloesityksen markkinointimateriaalipaketin valmistaminen
Solopuro, Katra (2013)
Solopuro, Katra
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121120833
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121120833
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee mustavaloesityksen markkinointimateriaalipaketin valmistamista. Työssä on kiinnitetty huomiota siihen, millaista on valmistaa esitys ja koostaa siitä markkinointimateriaalit ohjelmatoimiston toiveiden ja tarpeiden mukaisesti, kun mainostoimiston sijaan kaiken työn alkaen esityksen valmistamisesta materiaalien koostamiseen vastaan itse.
Työssä lähdettiin liikkeelle määrittelemällä ensin, mitkä ovat tuliesityksiin erikoistuneen Ohjelmatoimisto Tuliviihteen toiveet ja tarpeet esitystä sekä sen materiaaleja kohtaan. Tämän jälkeen tutustuttiin teoriapohjaan, siitä mitä on mustavalo ja kuinka se vaikutti esityksen ulkomuotoon sekä sisältöön ja kuinka varietee toimi viitekehyksenä, joka sitoi sekä esityksen numerot että ohjelmatoimiston toiveet yhteen. Esityksen pohjalta koostettiin ohjelmatoimiston määrittelemät markkinointimateriaalit ja lopuksi pohditaan, kuinka työ kaiken kaikkiaan onnistui.
Opinnäytetyöprosessi osoittautui erittäin työelämälähtöiseksi ja onnistuneeksi, sillä valmiit materiaalit palvelivat heti tarkoitustaan johtaen ensimmäisen tilaajan yhteyden-ottoon. Prosessi antoi myös arvokasta kokemusta suunniteltaessa uusia produktioita tulevaisuudessa.
Työssä lähdettiin liikkeelle määrittelemällä ensin, mitkä ovat tuliesityksiin erikoistuneen Ohjelmatoimisto Tuliviihteen toiveet ja tarpeet esitystä sekä sen materiaaleja kohtaan. Tämän jälkeen tutustuttiin teoriapohjaan, siitä mitä on mustavalo ja kuinka se vaikutti esityksen ulkomuotoon sekä sisältöön ja kuinka varietee toimi viitekehyksenä, joka sitoi sekä esityksen numerot että ohjelmatoimiston toiveet yhteen. Esityksen pohjalta koostettiin ohjelmatoimiston määrittelemät markkinointimateriaalit ja lopuksi pohditaan, kuinka työ kaiken kaikkiaan onnistui.
Opinnäytetyöprosessi osoittautui erittäin työelämälähtöiseksi ja onnistuneeksi, sillä valmiit materiaalit palvelivat heti tarkoitustaan johtaen ensimmäisen tilaajan yhteyden-ottoon. Prosessi antoi myös arvokasta kokemusta suunniteltaessa uusia produktioita tulevaisuudessa.