Asiakasyhteistyön kehittäminen, Oulun Tietotekniikka liikelaitos : Palautteenkeruujärjestelmä
Kontio, Ninni (2013)
Kontio, Ninni
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020703
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020703
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Oulun Tietotekniikka liikelaitokselle vuosisuunnittelun jatkotoimenpiteenä. Työ käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja -palautetta, asiakasyhteis-työtä sekä niitä varten luotua palautteenkeruujärjestelmää.
Opinnäytetyön pohjalta on tehty palautteenkeruujärjestelmä, joka koostuu web-pohjaisesta asiakaspalautelomakkeesta ja tietokannasta. Järjestelmän avulla on tar-koitus kerätä palautetta Oulun Tietotekniikan henkilökunnan tekemästä työstä, ja tämän palautteen avulla kehittää ja edistää nykyistä asiakasyhteistyötä.
Teoreettinen viitekehys perustuu Oulun Tietotekniikan vuosisuunnitteluun ja sen jatkotoimenpiteinä perustetun projektityöryhmän työhön. Menetelminä on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja konstruktiivista tutkimusotetta. Aineistonke-ruumenetelminä työssä on käytetty projektityöryhmän osalta haastattelua ja havain-nointia.
Palautejärjestelmän ei ollut tarkoitus tulla täysin valmiiksi opinnäytetyön aikataulun puitteissa, vaan sen jatkokehitys tehdään opinnäytetyön jälkeen. Palautejärjestelmän testaaminen oikeiden asiakkaiden kanssa jää siten opinnäytetyön jälkeen tehtäväksi. Tarkoituksena on, että palautejärjestelmä käyttöönotetaan jatkokehityksen ja testaa-misen jälkeen, jotta siitä saadaan hyödyllinen työkalu Oulun Tietotekniikan henkilö-kunnan jokapäiväiseen työhön.
Opinnäytetyön pohjalta on tehty palautteenkeruujärjestelmä, joka koostuu web-pohjaisesta asiakaspalautelomakkeesta ja tietokannasta. Järjestelmän avulla on tar-koitus kerätä palautetta Oulun Tietotekniikan henkilökunnan tekemästä työstä, ja tämän palautteen avulla kehittää ja edistää nykyistä asiakasyhteistyötä.
Teoreettinen viitekehys perustuu Oulun Tietotekniikan vuosisuunnitteluun ja sen jatkotoimenpiteinä perustetun projektityöryhmän työhön. Menetelminä on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja konstruktiivista tutkimusotetta. Aineistonke-ruumenetelminä työssä on käytetty projektityöryhmän osalta haastattelua ja havain-nointia.
Palautejärjestelmän ei ollut tarkoitus tulla täysin valmiiksi opinnäytetyön aikataulun puitteissa, vaan sen jatkokehitys tehdään opinnäytetyön jälkeen. Palautejärjestelmän testaaminen oikeiden asiakkaiden kanssa jää siten opinnäytetyön jälkeen tehtäväksi. Tarkoituksena on, että palautejärjestelmä käyttöönotetaan jatkokehityksen ja testaa-misen jälkeen, jotta siitä saadaan hyödyllinen työkalu Oulun Tietotekniikan henkilö-kunnan jokapäiväiseen työhön.