Telmar RBP -ohjelman käyttö paikallisradion mainosmyynnissä
Sariola, Jaakko (2013)
Sariola, Jaakko
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920575
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920575
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli paikallisradio Iskelmä Rex. Opinnäytetyön tavoitteena oli kouluttaa Iskelmä Rexin mainosmyyntiä tekevä henkilökunta käyttämään Telmar RBP -ohjelmaa radiomainonnan myynnissä ja kampanjoiden suunnittelussa.
Kyseessä oli toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tuotoksena oli Telmar RBP -ohjelman käyttöopas ja ohjelmaan liittyvä koulutus Iskelmä Rexin henkilökunnalle. Tämä opinnäytetyö koostuu teoria- sekä toiminnallisesta osasta. Teoriaosassa käydään läpi markkinointiviestintää, sekä radiomainontaa. Toiminnallisessa osassa käydään läpi sitä, kuinka käyttöopas ja koulutus toteutettiin, sekä mikä oli koulutukseen osallistuneiden työntekijöiden palaute.
Työntekijöiden palautteesta voidaan päätellä, että Telmar RBP -ohjelman käyttöopas ja koulutus onnistuivat. Koulutuksesta saatu palaute oli positiivista, ja työntekijät oppivat ohjelmasta sellaisia toimintoja, joita he eivät ennen osanneet käyttää. Käyttöopasta tullaan käyttämään jatkossa mukana radiokampanjoiden suunnittelussa.
Kyseessä oli toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tuotoksena oli Telmar RBP -ohjelman käyttöopas ja ohjelmaan liittyvä koulutus Iskelmä Rexin henkilökunnalle. Tämä opinnäytetyö koostuu teoria- sekä toiminnallisesta osasta. Teoriaosassa käydään läpi markkinointiviestintää, sekä radiomainontaa. Toiminnallisessa osassa käydään läpi sitä, kuinka käyttöopas ja koulutus toteutettiin, sekä mikä oli koulutukseen osallistuneiden työntekijöiden palaute.
Työntekijöiden palautteesta voidaan päätellä, että Telmar RBP -ohjelman käyttöopas ja koulutus onnistuivat. Koulutuksesta saatu palaute oli positiivista, ja työntekijät oppivat ohjelmasta sellaisia toimintoja, joita he eivät ennen osanneet käyttää. Käyttöopasta tullaan käyttämään jatkossa mukana radiokampanjoiden suunnittelussa.