Oulun teknisen liikelaitoksen keskusvaraston palvelun laatu
Kokko, Antti (2013)
Kokko, Antti
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319777
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319777
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Oulun teknisen liikelaitoksen keskusvaraston palvelun laatua asiakasnäkökulmasta. Tutkimuksessa selvitetään, kuinka tyytyväisiä keskusvaraston uudet asiakkaat ovat olleet uuden tavaran toimittajan palveluun.
Tutkimuksen teoriaosassa on käsitelty aiheeseen liittyvää palvelua, palvelun laatua, logistiikkapalveluita sekä varastointia. Opinnäytetyössä on käytetty tutkimusmenetelmänä kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Työn empiirinen osa koostuu asiakastyytyväisyyskyselystä, jossa Oulun teknisen liikelaitoksen keskusvaraston uudet asiakkaat arvioivat keskusvaraston palvelua. Tutkimuksen aineisto kerättiin asiakastyytyväisyyskyselyllä, joka suoritettiin sähköistä ZEF-arviointikonetta käyttäen. Kyselyyn vastasi 71 keskusvaraston asiakasta.
Oulun teknisen liikelaitoksen keskusvaraston palveluun vastaajat olivat tyytyväisiä. Keskusvaraston palvelun ammattimaisuudesta asiakkaat olivat yli 90-prosenttisesti täysin tai osittain samaa mieltä. Vastaajat katsoivat keskusvaraston heikoimmaksi kohdaksi Internet tilausjärjestelmän. Parannusehdotukset koskivat pääosin Internet tilausjärjestelmää. Tuotteiden hakeminen Internet-sivustolta haluttiin muun muassa helpommaksi.
Tutkimuksen teoriaosassa on käsitelty aiheeseen liittyvää palvelua, palvelun laatua, logistiikkapalveluita sekä varastointia. Opinnäytetyössä on käytetty tutkimusmenetelmänä kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Työn empiirinen osa koostuu asiakastyytyväisyyskyselystä, jossa Oulun teknisen liikelaitoksen keskusvaraston uudet asiakkaat arvioivat keskusvaraston palvelua. Tutkimuksen aineisto kerättiin asiakastyytyväisyyskyselyllä, joka suoritettiin sähköistä ZEF-arviointikonetta käyttäen. Kyselyyn vastasi 71 keskusvaraston asiakasta.
Oulun teknisen liikelaitoksen keskusvaraston palveluun vastaajat olivat tyytyväisiä. Keskusvaraston palvelun ammattimaisuudesta asiakkaat olivat yli 90-prosenttisesti täysin tai osittain samaa mieltä. Vastaajat katsoivat keskusvaraston heikoimmaksi kohdaksi Internet tilausjärjestelmän. Parannusehdotukset koskivat pääosin Internet tilausjärjestelmää. Tuotteiden hakeminen Internet-sivustolta haluttiin muun muassa helpommaksi.