Asiakaspalautteen kerääminen kirjastossa Kansainvälisenä epäonnistumisen päivänä
Liikanen, Anu (2013)
Liikanen, Anu
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219388
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219388
Tiivistelmä
Oulun seudun ammattikorkeakoulun kirjastossa on vakiintuneet käytännöt kerätä asiakaspalautetta, mutta myös uusia keinoja asiakastyytyväisyyden selvittämiseksi etsitään jatkuvasti. Kansallisen epäonnistumisen päivän 13.10.2012 yhteydessä testattiin uudentyyppistä palautekampanjaa, jolla pyydettiin erityisesti kriittistä palautetta kirjaston palveluista. ”Kerro, missä kirjasto on epäonnistunut”-kampanjan avulla kerättyjen palautteiden perusteella mm. kirjastotiloihin lisättiin opasteita, hankittiin uutta aineistoa ja pidennettiin aukioloaikoja. Lisäksi kampanja herätti runsaasti positiivista huomiota asiakaskunnassamme. Palautteiden kokonaismäärä oli lopulta pienempi kuin mitä toivoimme, mutta kampanjan saama positiivinen huomio kannustaa sen toistamiseen tulevina vuosina.